Najnowsza konstrukcja 1.0 TSI wypełnia lukę pomiędzy podstawowym 1.2 TSI o mocy 85 KM, a 1.4 TSI o mocy 150 KM. Inne auta koncernu VAG na niektórych rynkach są już dostępne z tym silnikiem. W Niemczech można kupić Golfa lub Audi A3 z motorem 1.0 TSI. Silnik ten osiąga 115 KM przy 5500 obr./min i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w przedziale 2000-3500 obr./min. Według danych producenta, jednostka cechuje się niższym zużyciem paliwa w porównaniu do silniki 1.2 TSI 110 KM, który zastępuje.
Przeczytaj też: TEST Skoda Octavia Combi RS230 2.0 TSI
Dla klientów, którzy preferują automatyczne skrzynie biegów, Skoda zapewnia możliwość zamówienia Octavii 1.0 TSI ze skrzynią DSG. Za ten dodatek należy wyłożyć dodatkowe 7 tysięcy złotych. Skrzynia ma siedem przełożeń, a błyskawiczne zmiany biegów pozwalają na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 10 sekund, a prędkość maksymalna to 200 km/h.
.
Nowość w Octavii – adaptacyjne zawieszenie
Wraz z debiutem nowej jednostki napędowej dla modelu Octavia, rozbudowano tez listę opcjonalnego wyposażenia dodając do niej możliwość zamówienia tego auta z adaptacyjnym zawieszeniem znanym do tej pory z większych i droższych modeli Audi i VW. Rozwiązanie to będzie dostępne dla aut z silnikami: 1,4 TSI (150 KM), 1,8 TSI (180 KM), 2,0 TSI (220 i 230 KM) oraz w dwulitrowych TDI w oby wariantach mocy 150 i 184 KM.
Wejdź: TEST Skoda Octavia Scout 2.0 TDI: harcerskie punkty sprawności
System kontrolujący adaptacyjne zawieszenie jest sterowany za pomocą centralnego wyświetlacza zamontowanego na desce rozdzielczej. Do wyboru są trzy tryby: Normal, Comfort i Sport. W każdym trybie zmienia się charakterystyka pracy układu kierowniczego i twardość zawieszenia.
Skoda Octavia z silnikiem 1.0 TSI w podstawowej wersji i nadwoziem liftback kosztuje 69 740 zł. Za kombi należy dopłacić 4 tysiące złotych, a dla zawieszenie adaptacyjne dla wybranych modeli kosztuje 4050 zł.
.
Skoda Octavia liftback CENNIK
.
ACTIVE | AMBITION | JOY | STYLE | |
1.2 TSI/63 kW (85 KM) | 63 960 zł | 69 120 zł | 73 170 zł | - |
1.0 TSI/85kW (115KM) | 69 740 zł | 74 890 zł | 78 940 zł | 78 770 zł |
1.0 TSI/85kW (115KM) DSG |
77 749 zł | 82 890 zł | 86 940 zł | 86 770 zł |
1.4 TSI/110kW (150KM) | 74 470 zł | 79 670 zł | 83 720 zł | 83 540 zł |
1.4 TSI/110kW (150KM) DSG |
- | 87 620 zł | 91 670 zł | 91 490 zł |
1.4 TSI/81 kW (110KM) G-TEC CNG
|
81 310 zł | 84 600 zł | - | 88 440 zł |
1.4 TSI/81 kW (110KM) G-TEC CNG DSG |
88 870 zł | 92 120 zł | - | 95 990 zł |
1.8 TSI/132 kW (180 KM) | - | 85 510 zł | 89 560 zł | 89 390 zł |
1.8 TSI/132 kW (180 KM) DSG |
- | 93 520 zł | 97 570 zł | 97 390 zł |
1.8 TSI/132 kW (180 KM) 4x4 DSG |
- | 102 160 zł | 106 210 zł | 106 040 zł |
1.6 TDI/66 kW (90 KM) | 76 260 zł | 81 410 zł | 85 460 zł | - |
1.6 TDI/81 kW (110 KM) | 80 170 zł | 85 320 zł | 89 370 zł | 89 140 zł |
1.6 TDI/81 kW (110 KM) DSG |
- | 92 960 zł | 97 010 zł | 96 840 zł |
1.6 TDI/81 kW (110 KM) 4x4 |
- | - | - | 97 840 zł |
2.0 TDI/110 kW (150 KM) | - | 92 420 zł | 96 470 zł | 96 290 zł |
2.0 TDI/110 kW (150 KM) DSG |
- | 100 070 zł | 104 120 zł | 103 940 zł |
2.0 TDI/110 kW (150 KM) 4x4 |
- | 101 070 zł | 105 120 zł | 104 940 zł |
2.0 TDI/110 kW (150 KM) 4x4 DSG |
- | 109 870 zł | 113 920 zł | 113 940 zł |