Nowa Skoda Octavia czwartej generacji odnosi już pierwsze, poważne sukcesy. W sierpniu br. czeski kompakt po raz pierwszy wyprzedził Toyotę Corollę pod względem sprzedaży w Polsce. Kolejne miesiące zapowiadają się coraz lepiej, ponieważ do oferty dołączyła nowa, ekonomiczna wersja e-TEC z niewielkim motorem elektrycznym.
Większa moc i większe oszczędności
Wsparcie drugiego silnika o napięciu 48 V umożliwia m.in. dostarczenie do silnika dodatkowych 50 Nm, jazdę przy wyłączonym silniku spalinowym, odzyskiwanie energii przy hamowaniu oraz wspomaganie silnika poprzez elektryczne zwiększanie mocy. Ponadto rozrusznik wspiera silnik spalinowy podczas włączania i wyłączania, czyniąc je szybszym i łagodniejszym. Umieszczony pod przednim fotelem pasażera akumulator o pojemności 0,6 kWh w całości ładowany jest energią odzyskiwaną z hamowania. Może on również zasilać akumulator rozruchowy 12 V za pomocą przetwornika prądu stałego.
Jednostka napędowa
Nowa Skoda Octavia e-TEC jest aktualnie dostępna z benzynowym silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM i 7-biegową przekładnią DSG. Ekonomiczny wariant występuje zarówno w wersji nadwozia Liftback oraz Combi w wersji wyposażenia Ambition. W grudniu 2020 r. na polski rynek trafi także Octavia e-TEC z mocniejszym motorem 1.5 TSI.
Skoda Octavia e-TEC - polski cennik
Wersja/Nadwozie | Cena |
---|---|
Skoda Octavia e-TEC Liftback | 96 700 zł (Ambition) |
Skoda Octavia e-TEC Combi | 100 650 zł (Ambition) |
Systemy asystujące
O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów w nowej Skodzie Octavii e-TEC dbają dostępne w standardzie czołowe oraz boczne poduszki powietrzne i kurtyny z przodu, hamulec antykolizyjny, funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy asystent pasa ruchu oraz kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania. Ponadto nowa wersja już w standardzie oferuje przednie światła przeciwmgłowe LED z funkcją doświetlania zakrętów, a także czujnik zmierzchu i deszczu.