W układzie paliwa. Skoda Octavia G-TEC napędzana jest dwoma źródłami paliwa: bezołowiową benzyną i gazem ziemnym CNG. Auto z zewnątrz nie wyróżnia się niczym - poza dodatkowymi oznaczeniami G-TEC. Dużo większą rewolucję spotkamy pod karoserią.
Czytaj: TEST Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 184 KM DSG: harcerskie punkty sprawności
Skoda Octavia G-TEC napędzana jest benzynowym silnikiem 1.4 TSI o mocy 110 KM. Jednostka napędowa została przystosowana do pracy na dwóch rodzajach paliwa: benzynie i gazie ziemnym CNG. Dzięki zastosowaniu podwójnego układu, zasięg auta został mocno powiększony. Czesi chwalą się, że Skoda Octavia G-TEC zużywa zaledwie 5,3 m3 ziemnego gazu na 100 km.
Deklarują również, że na pełnym tankowaniu CNG auto przejedzie 410 km. Dokładając do tego 920 km, które może przejechać ekologiczna Octavia na benzynie uzyskujemy pokaźny wynik 1 330 km. To tyle co z Poznania do Paryża, czy z Warszawy do Wenecji. W Polsce, ceny Skody Octavii G-TEC startują od 77 550 zł i możliwy jest wybór obu wersji nadwozia.