Rok po światowym debiucie Volkswagena Golfa Bluemotion, przyszedł czas na przedstawienie siostry Octavii wyposażonej w ten sam układ napędowy, co niemiecki kompakt. Pod maską ulokowano wysokoprężny motor 1.6 TDI o mocy 110 KM. Jednostka ta jest zintegrowana z systemem start-stop i skrzynią biegów o wydłużonych przełożeniach. Dla lepszej aerodynami na aluminiowe obręcze założono opony o obniżonym oporze toczenia, a pod podwoziem zainstalowano specjalnie ukształtowane osłony.
Przeczytaj też: Skoda Octavia III 1.8 TSI - TEST trzeciej generacji czeskiego bestselleru
Zużycie paliwa może zaimponować, bo ekologiczna Octavia tak samo jak Golf w wydaniu Bluemotion, zużywa średnio tylko 3,2 litra ON na 100 przejechanych kilometrów. Dla porównania standardowa Octavia z motorem 1.6 TDI 105 KM potrzebuje według producenta średnio 4,2 l/100 km, czyli 1 litr więcej.
Skoda Octavia Greenline trafi do sprzedaży już wiosną. Polskie ceny samochodu na razie nie są jeszcze znane.