Skoda Octavia II Tour 1.6 LPG, hatchback, model 2012 – dane techniczne, spalanie, cena

2011-06-28 4:30

Skoda Octavia to popularne na rynku auto z pogranicza segmentu C, czyli klasy niższej średniej i segmentu D, czyli klasy średniej. Octavia pojawiła się w 1996 roku i jej nazwa nawiązuje do modelu Skody z lat 1959-1971. Aktualnie na rynku znajduje się II generacja po liftingu oraz wersja sprzed liftingu nazwana Tour. Skoda Octavia Tour w podstawowej wersji wyposażenia z nadwoziem hatchback i silnikiem benzynowym 1.6 102KM z fabryczną instalacją gazową kosztuje w Polsce ok. 52 399 zł.

Pierwsza Skoda Octavia pojawiła się w sprzedaży w 1996 roku i zbudowano ją na płycie podłogowej VW Golfa IV. Była to pierwsza Skoda zbudowana we współpracy z koncernem VW do którego należy czeska marka. Octavia I odniosła duży sukces na wielu rynkach.

>>> Skoda Octavia – tapety na pulpit

Druga generacja Octavii pojawiła się w 2004 roku. Nowy model prezentuje się dużo lepiej od poprzednika i jest od niego większy. Octavia II bazuje na płycie podłogowej Volkswagen PQ35, podobnie jak Golf V generacji. Octavia II jest sprzedawana równolegle ze sowim poprzednikiem, którego nazwano Octavia Tour, a którego ceny są odpowiednio niższe niż nowego modelu.

>>> Skoda Octavia II Classic 1.6, hatchback, model 2012 – dane techniczne, spalanie, cena

Octavia II występuje w dwóch wersjach nadwozia: jako 5-drzwiowy hatchback oraz kombi. Wygląd auta nawiązuje do innych modeli Skody. Ciekawa jest najbogatsza wersja Laurin & Klement. Auto w tej wersji wyróżnia się znaczkiem Laurin & Klement na przednim błotniku oraz 17 calowymi aluminiowymi felgami. Octavia L&K dysponuje także jasną skórzaną tapicerką, 4-ramienną wielofunkcyjną kierownicą i reflektorami ksenonowymi.  

>>> Skoda Octavia II 2006 r. – cena od 35 tys. zł

Standardem wyposażenia Skody Octavii II są poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne przednie. Ponadto w aucie jest system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania ABS, elektroniczny układ rozdziału sił hamowania EBD, system regulacji momentu obrotowego silnika na śliskiej nawierzchni MSR oraz system pokolizyjny ACS i system wspomagający gwałtowne hamowanie Dual Rate. Dodatkowo mamy w standardzie także system elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy ESP, układ kontroli trakcji ASR oraz system podpowiedzi ruchu kierownicy DSR. Kurtyny powietrzne wymagają dodatkowej opłaty.