Skoda Octavia liftback 4x4 została standardowo wyposażona w system elektronicznego sterowania blokady mechanizmu różnicowego EDS. Dodatkowo samochód jest wyposażony w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS. Dzięki XDS samochód jeszcze dynamiczniej może pokonywać zakręty. Funkcja ta zapewnia optymalne przekazywanie momentu napędowego na nawierzchnię, zmniejszając tendencję do podsterowności. W przypadku wersji 4x4 w konstrukcji tylnej osi zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, które obejmuje jeden wahacz wzdłużny oraz trzy wahacze poprzeczne dla każdego koła, jak również stabilizator.
Przeczytaj też: TEST Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4: eleganckie kombi za spore pieniądze
System napędowy modelu Octavii 4x4 opiera się na sprzęgle Haldex 5. System napędu na cztery koła programowany jest w taki sposób, by w normalnych warunkach oraz przy lekkim obciążeniu pojazdu, moment obrotowy przeniesiony był zasadniczo na przednią oś. W razie konieczności, w ciągu ułamka sekundy aktywowane są tylne koła. Aktywacja następuje z prędkością uniemożliwiającą utratę trakcji. Pojazd jest w stanie uciągnąć ładunek o masie do dwóch ton w przypadku konfiguracji z silnikiem 2.0 TDI 150 KM.
Octavia 4x4 w wersjach liftback oraz Combi dostępna jest czterema rodzajami silników. Trzy jednostki to silniki wysokoprężne: 1.6 TDI 105 KM, 2.0 TDI 150 KM i 2.0 TDI 184 KM, a także jeden benzynowy 1.8 TSI.