Chińskim odpowiednikiem pana Kowalskiego jest pan Wang. To najczęściej występujące nazwisko w Państwie Środka. Można więc powiedzieć, że nowa Skoda Octavia PRO to odrobina luksusu dla pana Wanga - przystępna limuzyna to Octavia z powiększonym rozstawem osi.
To praktyka skrojona na miarę chiński rynek. Popularne auta "w longu" są tam wyjątkowo popularne. Wydłużone nadwozie oznacza prestiż i wyższy status społeczny, a to dla chińskich klientów jest wyjątkowo istotne.
Kilka centymetrów robi różnicę
Skoda Octavia PRO ma rozstaw osi dłuższy o 4,4 cm, a długość całkowita powiększyła się o 6,4 cm. Nie jest to przepaść, ale samochód już na pierwszy rzut oka będzie wyraźnie dłuższy, szczególnie w porównaniu z Octavią poprzedniej generacji, która wciąż jest w sprzedaży na chińskim rynku. Skoda Octavia PRO z zewnątrz wyróżnia się również dodatkami, które przypominają odmianę RS. Zadziornie stylizowane zderzaki doskonale współgrają z 18-calowymi felgami.
Pod maską wydłużonej Octavii chińscy klienci nie znajdą nic nowego względem standardowej odmiany. Oznacza to, że Octavia PRO może być napędzana jednym silnikiem - 1.4 TSI o mocy 150 KM. Skrzynia biegów to dobrze znane, 7-stopniowe DSG.