Biały lakier efektownie łączy się z czarnymi wstawkami na nadwoziu – obudowami lusterek zewnętrznych, anteny radiowej w kształcie płetwy rekina, delikatną lotką na tylnej klapie i dużymi felgami ze stopów lekkich. W środku w oczy rzuca się skórzana tapicerka z czerwonymi przeszyciami na fotelach, kierownicy i drążkach skrzyni biegów oraz hamulca ręcznego.
Przeczytaj też: TEST Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4: eleganckie kombi za spore pieniądze
Przysłowiową wisienką na torcie jest modyfikacja jednostki napędowej. Do tej pory 2-litrowa jednostka benzynowa TSI generowała 220 KM. Teraz będzie ich 230 KM (169 kW). Pozwoli to skrócić czas sprintu do 100 km/h do 6,7 sekundy (o 0,1 sekundy mniej) i podkręcić prędkość maksymalną do 250 km/h (o 2 km/h więcej). Dodatkowo dla lepszego prowadzenia pojawi się elektroniczna blokada przedniego mechanizmu różnicowego.
Skoda Octavia RS 230 zadebiutuje już w marcu podczas Salonu Samochodowego w Genewie a do sprzedaży trafi w połowie 2015 roku.