Skoda Octavia RS będzie pierwszym usportowionym samochodem w grupie Volkswagena, w którym znajdziemy konfigurację diesel + napęd 4x4. Podobnie jak w uterenowionej Octavii Scout, Seata Leona X-perience czy Volkswagena Golfa Alltracka, moc przekazywana jest na koła poprzez wielopłytkowe sprzęgło Haldex V generacji. Seryjnie siła trafia na przednią oś, jednak w momencie poślizgu automatycznie dołączana jest tylna. Oprócz napędu 4x4, nie zapomniano również o elektronicznej blokadzie mechanizmu różnicowego XDS+.
Kliknij: TEST Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 184 KM DSG: harcerskie punkty sprawności
Pod maską Octavii RS TDI 4x4 pracować będzie 2-litrowy motor wysokoprężny, który generuje 184 KM (135 kW). Maksymalny moment obrotowy to 380 Nm i osiągany jest w przedziale 1750-3250 obr./min. Moc trafia na koła przez 6-biegową przekładnię manualną lub 6-stopniowe DSG. Pierwsze 100 km/h osiągane jest po 7,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 228 km/h. Producent deklaruje, że średnie zużycie paliwa oscylować będzie około 4,9 l/100 km, a do atmosfery trafi 129 g/km CO2.
Nie wiadomo jeszcze dokładnie kiedy Skoda Octavia RS TDI 4x4 trafi do sprzedaży, ale fani mogą już zacierać ręce.