Uterenowiona Octavia od zawsze kojarzona z bojowym wyglądem, plastikowymi osłonami i napędem na wszystkie koła wkracza do polskich salonów w nowej odsłonie! Czwarta generacja wyczynowego kombi cieszy większym prześwitem (+15 mm), a także większymi rozmiarami, ponieważ względem cywilnego egzemplarza, taki Scout jest o 16 mm dłuższy i 15 mm szerszy. Tym sposobem urósł także bagażnik. Względem poprzedniej generacji najnowsza odsłona oferuje o 30 litrów więcej przestrzeni bagażowej (640 l).
Sprawdź: Volkswagen Golf Alltrack - CENA w Polsce. W podstawie 200 koni i stały napęd na cztery koła
Bazowa wersja bez 4x4
W pierwszej fazie sprzedaży będzie dostępna wyłącznie w dwóch wersjach silnikowych. Bazowa wersja wyposażona w 6-biegowy manual będzie napędzana przez 1.5-litrowy silnik benzynowy o mocy 150 KM i 250 Nm. Niestety, w najtańszym wydaniu auto będzie się "odpychać" jedynie przednimi kołami. Ku osłodzie na wyposażeniu standardowym znajdzie się m.in. automatyczna klimatyzacja, oświetlenie nastrojowe LED, czujniki parkowania, aktywny tempomat, systemy i asystenci wspierające kierowcę, wirtualne zegary oraz 10-calowy ekran systemu multimedialnego z wbudowaną nawigacją. To wszystko będzie dostępne za 119 250 zł.
Diesel z napędem na "cztery"
Droższa odmiana, dostępna z napędem na wszystkie koła, będzie napędzana przez 2-litrowy silnik diesla o mocy 200 KM i 400 Nm. Moment obrotowy będzie przekazywany na koła za pomocą 7-biegowej przekładni DSG. Za Octavię w tym wydaniu polski importer życzy sobie 160 100 zł. Na pokładzie silniejszej i bardziej praktycznej ze względu na napęd 4x4 wersji znajdzie się to samo wyposażenie, co w benzyniaku. Na liście opcjonalnych dodatków pojawią się takie rzeczy jak system audio Canton (2750 zł), wyświetlacz head-up (2750 zł), wzmocniona i dźwiękoszczelna szyba czołowa (550 zł) i m.in. szklany dach (4700 zł).