Silnik 1.5 TSI ma cztery cylindry i turbosprężarkę. Zwiększono skok tłoka, przez co jego stopień kompresji to 12.5:1. Skoda po raz pierwszy zamontowała w swoim motorze turbo ze zmienną geometrią. Wszystko to sprawia, że generuje on – w zależności od wersji – 130 lub 150 koni mechanicznych.
Pisaliśmy o: Skoda Karoq - następca popularnego Yeti
Również po raz pierwszy w historii Skoda Octavia została wyposażona w aktywne odłączanie cylindrów. W celu oszczędności paliwa dwa z nich mogą zostać wyłączone, przez co można liczyć na zwiększenie oszczędności o 10% w stosunku do poprzednika.
Jednostka 1.5 TSI oferowana będzie zarówno w liftbacku jak i kombi, w połączeniu z manualną jak i automatyczną przekładnią. Ceny zaczynają się od 84 500 złotych, a jeśli zdecydujemy się na automat, zapłacimy minimum 92 450 złotych.