Nowy silnik nie będzie jednak opracowany od podstaw przez czeską markę. Zamiast tego wykorzystane zostanie doświadczenie Volkswagena oraz fakt odświeżenia popularnego - i przecież bliźniaczego - Golfa. To pod jego maską po raz pierwszy zobaczyliśmy motor, z którym cała grupa VAG wiąże spore nadzieje. Mowa o czterocylindrowej jednostce o pojemności 1.5 litra.
Zobacz też: Nowa Skoda Octavia - CENNIK liftbacka i kombi
W Skodzie Octavii zawita on dopiero pod koniec tego roku. Ma oferować 150 koni mechanicznych oraz 250 niutonometrów momentu obrotowego. Producent szacuje spalanie na 4,9 litra w nowym cyklu pomiarów NEDC. To prawdopodobnie zasługa możliwości odłączenia dwóch cylindrów np. podczas podróży autostradą.
150-konna jednostka TSI nie jest całkowicie nową konstrukcją, lecz okazuje się ewolucją dotychczas używanego 1.4 TSI. Co ciekawe, jej użycie potwierdził również Seat w swojej nowej Ibizie.