Chiński rynek samochodowy to dla Europejczyków drugi świat. Poniekąd słusznie, ponieważ na Wschodzie i w Azji niektóre auta to prawdziwe dziwactwa. Niemniej jednak wśród tych nietypowych koncepcji znalazło się miejsce dla aut dobrze znanych na Starym Kontynencie. Jak się okazuje jedne z bardziej popularnych modeli na tamtych rynkach to Skoda Rapid i Volkswagen Polo w nadwoziu sedan [SPRAWDŹ], czy Skoda Rapid Spaceback, które całkiem niedawno przeszły lifting.
Sprawdź: Skoda Rapid wciąż ma się dobrze! Sprawdź, co przyniósł poważny lifting - GALERIA
Wśród nowinek widocznych z zewnątrz możemy wyróżnić nowe lakiery i felgi oraz nowy grill. Wewnątrz natomiast pojawiła się nowa tapicerka w kolorze czarnym lub czarno-brązowym. W kabinie pojawił się również 8-calowy wyświetlacz LCD do obsługi systemu info-rozrywki. Nowe multimedia można obsługiwać za pomocą dotyku lub głosu (voice control). Ponadto wśród obsługiwanych aplikacji znalazł się Apple CarPlay oraz Android Auto.
Za napęd Skody Rapid po liftingu odpowiada wolnossąca jednostka benzynowa MPI o pojemności 1.5-litra, która generuje 111 KM i 145 Nm momentu obrotowego. W ofercie producenta motor jest dostępny z 5-biegowym manualem i 6-stopniowym automatem. W tym przypadku ciężko mówić o jakichkolwiek osiągach jednak Chińczycy cenią sobie bezobsługowe i oszczędne silniki, a ten — według producenta — ma średnio spalać 5,6 l / 100 km.
Zobacz: Nowy Volkswagen Polo Sedan - to nawet nie jest on
Według oficjalnego komunikatu na stronie czeskiego producenta odświeżona Skoda Rapid oferuje sporo miejsca w kabinie i cieszy wysokim komfortem podróżowania. Czy to w ogóle możliwe w tak niewielkim aucie? Owszem, ponieważ auta na chińskim rynku mają zauważalnie dłuższe nadwozie. Wszystko dlatego, że wyznacznikiem statusu społecznego na Wschodzie jest m.in. posiadanie własnego kierowcy i to właśnie dlatego europejskie modele, tj. Mercedes Klasy A, Peugeot 508 czy nawet Skoda Rapid są tam przystosowane do jazdy na tylnym siedzeniu. Dzięki temu nawet właściciel skromnego kompakta może poczuć się jak ważny przedsiębiorca.