Skoda Rapid zaprezentowana jesienią 2012 roku zapoczątkowała kolejną linię modelową samochodów producenta pojazdów z Czech. Auto dostępne początkowo jako liftback, od 2013 roku jest także dostępne jako praktyczny Spaceback. Teraz w 2017 roku model Rapid został poddany gruntownej modernizacji. Unowocześnione zostały wszystkie kluczowe elementy tego samochodu.
Przeczytaj: TEST Skoda Rapid Spaceback ScoutLine 1.4 TDI: gra pozorów
Co zmieniło się po odświeżeniu? Rapid doczekał się świateł biksenonowych ze świetlnym paskiem LED-ów do jazdy dziennej. Oczywiście nie będą one standardem w najtańszych autach. Dodatkowo Skoda wyposażyła Rapida w asystenta świateł drogowych, który aktywuje "długie" gdy droga przed nami będzie pusta. Elektronika wykrywa auta jadące z przeciwka z odległości nawet jednego kilometra.
Oczywiście przemodelowano też zderzak, a dzięki nowym reflektorom przeciwmgielnym (i chromowanemu paskowi) Rapid wydaje się znacznie szerszy. Z tyłu pojawiły się opcjonalne światła LED z charakterystycznym znakiem świetlnym w kształcie litery C. Przedłużono też nieco tylną szybę. W gamie pojawiły się nowe wzory obręczy o rozmiarze 15, 16 i 17 cali.
W środku producent wspomina o nowych wykończeniach drzwi, zmodyfikowanych panelach klimatyzacji i przemodelowanych otworach wentylacyjnych, lecz o wiele bardziej interesujący jest fakt pojawienia się dwóch portów USB dla pasażerów tylnej kanapy. Co więcej, w Skodzie Rapid po liftingu będziemy w stanie przygotować podróżującym punkt dostępu do internetu.
Pisaliśmy o: Skoda Octavia z nowym silnikiem! Czy warto go wybrać?
Pod maską będzie mógł się znaleźć trzycylindrowy silnik 1.0 TSI generujący – w zależności od wersji – 95 lub 110 koni mechanicznych. W ofercie dalej pozostają benzynowe jednostki 1.4 (cztery cylindry, 125 koni) oraz wysokoprężne 1.4 i 1.6 (odpowiednio 90 i 115 koni mechanicznych).
Ile przyjdzie w Polsce zapłacić za poprawionego Rapida? Wersja 1.0 TSI ACTIVE (wyposażona standardowo między innymi w klimatyzację CLIMATIC, radio Blues, elektrycznie sterowane szyby z przodu oraz komplet poduszek powietrznych) dostępna jest od 57 600 zł zarówno w wersji Spaceback oraz dłuższej odmianie Liftback.
.
Skoda Rapid Spaceback - polski CENNIK
.
silnik/wersja | ACTIVE | AMBTION | DRIVE | STYLE |
1.0 TSI (95 KM) | 57 600 zł | 63 000 zł | 67 900 zł | 68 350 zł |
1.0 TSI (95 KM) DSG | - | 69 000 zł | 73 900 zł | 74 350 zł |
1.0 TSI (110 KM) | 60 500 zł | 65 700 zł | 70 600 zł | 71 050 zł |
1.4 TSI (125 KM) DSG | - | 72 750 zł | 77 650 zł | 78 100 zł |
1.4 TDI CR DPF (90 KM) | 64 850 zł | 70 000 zł | 74 900 zł | 75 350 zł |
1.4 TDI CR DPF (90 KM) DSG | - | 76 000 zł | 79 450 zł | 81 350 zł |
1.6 TDI CR DPF (115 KM) | 68 900 zł | 74 100 zł | 79 000 zł | 79 450 zł |
.
Skoda Rapid (liftback) - polski CENNIK
.
silnik/wersja | ACTIVE | AMBTION | DRIVE | STYLE |
1.0 TSI (95 KM) | 57 600 zł | 62 950 zł | 67 850 zł | 68 300 zł |
1.0 TSI (95 KM) DSG | - | 69 050 zł | 73 950 zł | 74 300 zł |
1.0 TSI (110 KM) | 60 500 zł | 65 650 zł | 70 550 zł | 71 000 zł |
1.4 TSI (125 KM) DSG | - | 72 750 zł | 77 650 zł | 78 100 zł |
1.4 TDI CR DPF (90 KM) | 64 750 zł | 69 950 zł | 74 850 zł | 75 300 zł |
1.4 TDI CR DPF (90 KM) DSG | - | 75 950 zł | 80 490 zł | 81 300 zł |
1.6 TDI CR DPF (115 KM) | 68 900 zł | 74 050 zł | 78 950 zł | 79 400 zł |