Druga generacja Skody Superb w wersji liftback zadebiutowała na salonie samochodowym w Genewie w 2008 roku, zaś wersja kombi zaprezentowana została światu we Frankfurcie w 2009 roku. Tak jak w poprzedniej generacji Superba, do budowy auta użyto płyty podłogowej z VW Passata VI. Auto urosło w porównaniu do pierwszego Superba: jest dłuższe o 3,5cm i szersze o 5 cm.
>>> Skoda Superb – tapety na pulpit
Skoda Superb zaliczana jest do segmentu E, czyli klasy wyższej średniej. Jest obecnie flagowym modelem w ofercie czeskiej firmy. Występuje w dwóch odmianach nadwoziowych : jako 5-drzwiowy hatchback oraz kombi. Auto ma swój styl, odmienny od mniejszych modeli Skody. Superb jest elegancki i ma odrobinę sportowego charakteru. W wresji hatchback zastosowano system TwinDoor, który pozwala na dostęp do bagażnika przez otwarcie metalowej klapy. Jeśli zaś klapa okaże się za mała, po wciśnięciu przycisku, razem z klapą podnosi się także tylna szyba, jak w autach typu hatchback.
>>> Skoda Superb II, silnik 2.0 TDI – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena
Już w standardowej wersji Skoda Superb jest bogato wyposażona. Znajdziemy w niej: poduszki czołowe i boczne, kurtyny powietrzne oraz poduszkę kolanową kierowcy. W Superbie montowany jest także system antypoślizgowy ABS z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania EBD, system wspomagający hamowanie BAS, układy kontroli trakcji MSR i ASR oraz system stabilizacji toru jazdy ESP. Można dokupić także poduszki powietrzne boczne na tylnych fotelach. Superb II otrzymał maksymalną liczbę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP.
>>> Skoda Superb, 20058 r. - cena od 27 tys. zł
Superb II oferowany jest z silnikami benzynowymi: 1.4 TSI o mocy 125KM, 1.8 TSI o mocy 160KM, 2.0 TSI o mocy 200KM oraz w wersji z napędem 4x4 3.6 FSI o mocy 260KM. Silniki wysokoprężne występujące w Superbie, to: 1.6 TDI CR DPF o mocy 105KM, 1.9 TDI PD o mocy 105KM, 2.0 TDI CR DPF o mocy 170KM oraz najmocniejszy w tej gamie 2.0 TDI CR DPF o mocy 140KM.