Innowacyjna koncepcja napędu w miejskim crossoverze, oferuje imponującą kombinację gazu ziemnego CNG, układu napędzanego benzyną oraz dwóch silników elektrycznych. Nowa technologia pozwala na osiągnięcie niskiego poziomu emisji CO2 na poziomie zaledwie 89 g/km.
"Dzięki modelowi Vision X, prezentujemy klientom perspektywę dalszego rozwoju naszej gamy modelowej. W Skoda Auto zmiany i przygotowania do nowych wyzwań idą pełną parą" - mówi Christian Strube, Członek Zarządu Skody ds. rozwoju technicznego.
Potrójna hybryda
Model Vision X został wyposażony w czterocylindrowy silnik 1.5 TSI G-TEC z turbodoładowaniem. Hybrydowy układ napędowy koncepcyjnej Skody zapewnia maksymalną moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm. Jeden ze zbiorników gazu ziemnego znajduje się pod tylnym siedzeniem, a drugi za tylną osią pojazdu. CNG napędza przednią oś, z kolei silniki elektryczne – tylną.
Zobacz: Skoda Vision E – pierwsze auto elektryczne Skody
Vision X to pierwszy pojazd Skody z napędem na wszystkie koła bez wału przegubowego. Ma to wyraźne zalety: niższa waga automatycznie oznacza mniejsze zużycie paliwa i energii. Dzięki rekuperacji akumulator litowo-jonowy ładuje się podczas hamowania i toczenia. W ten sposób Vision X zamienia energię kinetyczną na energię elektryczną i wykorzystuje ją do późniejszej jazdy. Dzięki zastosowaniu dodatkowego zbiornika paliwa samochód osiąga imponujący zasięg do 650 kilometrów. Silnik elektryczny uruchamia się tylko w razie potrzeby. Wydajność hybrydowego napędu zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,3 sekundy, zaś maksymalna prędkość pojazdu wynosi 200 km/h.
Elektromobilność odgrywa kluczową rolę w globalnej strategii rozwoju Skody. Elektryfikacja gamy modeli rozpocznie się w 2019 r. od wprowadzenia modelu Superb z napędem hybrydowym typu plug-in. Oprócz produkcji samochodów elektrycznych dla Skody, zakład w Mladá Boleslav będzie produkował również podzespoły elektryczne do hybrydowych modeli kilku innych marek Grupy Volkswagen. Do 2025 roku marka rozszerzy ofertę modeli zarówno hybrydowych, jak i tych zasilanych energią elektryczną.