W środę 8 stycznia na terenie drogowego przejścia granicznego w Terespolu zatrzymano obywatela Kazachstanu i Uzbekistanu, którzy usiłowali wjechać na teren Polski. W czasie kontroli granicznej okazało się jednak, że pojazd, którym podróżowali, miał przerobione pole numeryczne VIN. W sprawie wszczęto postępowanie przygotowawcze. Dalsze czynności prowadzą funkcjonariusze Policji.
Toyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser to popularny na rynku wschodnim japoński SUV, który na drogach sprawdza się dobrze, ale w terenie jeszcze lepiej. Historia tego modelu jest tak długa i zawiła, że śmiało można by jej poświęcić oddzielny, bardzo obszerny artykuł, co zrobiliśmy przy okazji testu wariantu LIMITED z benzynowym silnikiem V8 [SPRAWDŹ!]
Zobacz: TEST Toyota Land Cruiser V8 Limited: terenówka w skórze SUV-a
Japoński mastodont mierzy 4950 mm długości, 1980 mm szerokości oraz 1910 mm wysokości, więc nie sposób sie domyślić, że na ciasnych parkingach czuje się niekomfortowo. Potężne rozmiary zewnętrzne idą w parze z przestrzenią wewnątrz samochodu. Przednie fotele są olbrzymie, komfortowe i wygodne. Sytuacja wygląda bardzo podobnie na tylnej kanapie. Tam także wolnej przestrzeni jest pod dostatkiem i absolutnie nikt nie powinien narzekać na jakikolwiek dyskomfort.
Aktualnie w ofercie Toyoty Land Cruiser znajdują się warianty 3- oraz 5-drzwiowe, które są napędzane przez jednostkę diesla D-4D o pojemności 2,8-litra. Silnik generuje 177 KM, a cały moment obrotowy domyślnie jest przekazywany na wszystkie cztery koła za pomocą 6-biegowego manuala lub opcjonalnie 6-stopniowej skrzyni automatycznej. Dostępne są cztery warianty wyposażenia: Prado, Premium, Invincible oraz Executive. Ceny terenowego i zarazem luksusowego SUV-a startują od 199 tys. złotych.