Montaż niskopodłogowych autobusów w bolechowskiej fabryce ruszył 22 marca 1996 roku, jeszcze pod nazwą Neoplan Polska. Wtedy to właśnie Solange i Krzysztof Olszewscy (właściciele fabryki) zaczęli realizować zamówienie na dostawę 72 autobusów dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu. Już trzy lata później przedsiębiorstwo zaprezentowało gamę nowych pojazdów Solaris Urbino, opracowanych w głównej mierze przez polskich inżynierów, zaś kolejne dwa lata później Neoplan Polska zostało przekształcone w Solaris Bus&Coach, a właścicielami stali się państwo Olszewscy.
Zobacz też: Polskie ciągniki URSUS wracają na światowe rynki
Firma Solaris szybko została liderem rynku niskopodłogowych autobusów miejskich w Polsce, a to za sprawą przemyślanych konstrukcji i dużemu doświadczeniu w konstruowaniu tego typu pojazdów. Solarisy można spotkać niemal w większości miast w Polsce, a rynki zagraniczne z czasem zaczęły doceniać polski produkt. Jubileuszowy, 10 000 egzemplarz to model Urbino electric 12, który został kupiony przez firmę Rheinbahn z Dusseldorfu (Niemcy). Polskie pojazdy jeżdżą m.in. w Niemczech, Austrii, Szwecji, a nawet Australii.
Warto podkreślić, że firma Solaris inwestuje także w nowoczesne i przyjazne środowisku technologie, czego przykładem jest chociażby jubileuszowy egzemplarz napędzany energią elektryczną. Ponadto model Urbino może być wyposażony także w silnik spełniający normę spalin Euro 6. Firma państwa Olszewskich zajmuje się także wytwarzaniem tramwajów oraz autokarów. Jak widać o ile rodzimy przemysł samochodów osobowych w Polsce kuleje, o tyle przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją transportu publicznego mają się naprawdę dobrze.