Przetarg ogłoszony przez stołecznego przewoźnika składał się z dwóch części: zakup 20 autobusów klasy MAXI (12-metrowych) i 60 autobusów klasy MEGA (18-metrowych). W przypadku pierwszej klasy wpłynęły cztery oferty od firm: Solaris, EvoBus (Mercedes), Lider Trading (Solbus) i MAN. Oferty na większe autobusy były dwie: Solarisa i EvoBus. Na 12-metrowe pojazdy najtańszą ofertę złożył Solaris - na 18-metrowe EvoBus.
Przeczytaj też: Nowy Solaris Urbino - ewolucja polskiego miejskiego autobusu
W kryteriach przetargowych cena stanowiła 82% oceny. 7% obejmowały kryteria techniczne, a 11% charakterystyka ekologiczna. Rozpisując przetarg MZA chciało wyposażyć swoje w urządzenia, które poprawią bilans energetyczny. W obu częściach tylko Solaris i oferent Solbusa spełnili te kryteria proponując panele ogniw fotowoltaicznych. I w przypadku autobusów 18-metrowych to rozwiązanie było kluczem do sukcesu.
W ciągu 10 dni od ogłoszenia wyników, pozostali oferenci mogą składać odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Jeśli to nie nastąpi to pierwsze autobusy zaczną zjeżdżać do warszawskich zajezdni w ciągu 24 tygodni od momentu podpisania umowy.