30 lipca 2014 roku Sąd Okręgowy w Warszawie stwierdził, że oferta chińskiej firmy BYD, posiadała rażąco niską cenę i została ostatecznie odrzucona. Dopiero 16 grudnia 2014 roku została podpisana umowa pomiędzy MZA Warszawa a bolechowskim Solarisem. Jest to pierwszy tej wielkości zakup w Polsce. Ekologiczne wozy zostaną wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, monitoring czy internet.
Zobacz też: Solaris wygrał z BYD-em: finał przetargu na autobusy elektryczne dla Warszawy
Autobusy, które trafią do stołecznego przewoźnika w maju i czerwcu 2015 roku, będą 12-metrowymi pojazdami. Napęd opiera się na silnikach trakcyjnych o mocy 218 KM (160 kW). Pojemność baterii to ponad 200 kWh. Elektryczne Solarisy ładowane będą metodą plug-in z ładowarki o mocy 120 kW. Przewoźnik zlecił takie zaprojektowanie pojazdów, które pozwoli zainstalować później system szybkiego ładowania dachowego – poprzez pantograf.
Czytaj też: Solaris przegrał z Chińczykami! Afera wokół przetargu na autobusy dla Warszawy
Przedstawiciele stołecznego przewoźnika zaznaczają, że do końca 2016 roku po warszawskich ulicach poruszać się ma co najmniej 30 autobusów elektrycznych.