BMW serii 7 G12 w wersji 750Ld xDrive

i

Autor: Paweł Kaczor BMW serii 7 G12 w wersji 750Ld xDrive

SOP kupuje nowe auta i przeznacza na nie ogromne środki! Te samochody wygrały w przetargu - ZOBACZ

2019-10-16 15:03

Ponad 6 milionów złotych przeznaczy Służba Ochrony Państwa na nowe luksusowe samochody służące do przewozu najważniejszych osób w państwie. Przetarg już został rozstrzygnięty, a zaskoczenia co do wyboru marki nie ma. Już na początku grudnia 2019 roku flota SOP wzbogaci się o najnowsze limuzyny i SUV-y produkcji BMW.

Dziennik.pl informuje o rozstrzygnięciu przetargu organizowanego przez SOP. Realizacją kontraktu wartego 6,1 mln zł zajmie się dealer BMW Zdunek z Gdańska, który dostarczy 8 egzemplarzy przedłużonego BMW serii 7 (za 3,6 mln zł), dwie sztuki sedana BMW serii 5 (540 tys. zł) oraz dwa SUV-y BMW X5 (720 tys. zł). Auta mają trafić do służby na początku grudnia 2019 roku. 

Zobacz też: Jest kuloodporne i całkiem szybkie. Nowe opancerzone BMW X5 Protection VR6 zaprezentowane

W wymaganiach zamówienia pojawiły jasno określone parametry pojazdów, które podzielono na trzy grupy - reprezentacyjne limuzyny, duże sedany oraz SUV-y. Jedynym wspólnym parametrem dla tych samochodów był wymóg silnika benzynowego o mocy minimum 340 KM i momencie obrotowym nie niższym niż 450 Nm, a także zastosowania w konstrukcji napędu 4x4. 

8 reprezentacyjnych limuzyn

Reprezentacyjna limuzyna miała mieć długość min. 5,2 m i rozstaw osi nie krótszy niż 3,1 m. Wyposażenie takiego auta powinno natomiast zawierać m.in.: układ automatycznego hamowania, system ostrzegania kierowcy o pojeździe w martwym polu w lusterku bocznym, układ ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, samopoziomujące zawieszenie, reflektory w technice LED lub laserowe, siedzenia sterowane elektrycznie, siedzenia podgrzewane i wentylowane, lodówka lub schładzany schowek na napoje, system multimedialny z TV. Takim wymaganiom odpowiada BMW serii 7 w wersji przedłużonej, a dokładnie BMW 740Li xDrive.

2 duże sedany i 2 SUV-y

W kolejnej części zamówienie na auta obejmowało dwa duże sedany wyposażone w pięć miejsc. Długość określono na min. 4,9 m, natomiast rozstaw osi na min. 2,9 m. Dokładnie te same parametry co do długości nadwozia i rozstawu osi określono w zapotrzebowaniu na dwa SUV-y również obligatoryjnie wyposażone w pięć miejsc. Wyposażenie tych samochodów miało zawierać m.in.: system automatycznego hamowania, system ostrzegania kierowcy o pojeździe w martwym polu w lusterku, asystenta utrzymywania pasa ruchu i LED-owe lub laserowe reflektory. Założenia te spełniło BMW 540i xDrive oraz BMW X5 xDrive40i.

Testowaliśmy: BMW X5 30d xDrive (G05): na bulwary, trasę i w teren