Liderem polskiej produkcji pozostaje Fiat Auto Poland, który odpowiada za 55,2 procent produkcji. W porównaniu do września tego roku ilość aut, które opuściły bramy fabryki spadła o 18,96 proc. Mniejsze moce wykorzystuje również poznańska wytwórnia Volkswagena – tutaj zaliczono spadek o 17,63 proc. Gliwickie zakłady Opla najmniej odczuły kryzys – obniżenie produkcji o 9,65 proc.
Zobacz też: Volkswagen rośnie w siłę: nowa fabryka w Polsce startuje z budową
W perspektywie całego 2014 roku, nie wygląda to tak źle. Od stycznia mury polskich fabryk opuściło ponad 491 400 aut, co daje wynik o zaledwie 0,6 proc. gorszy niż w analogicznym okresie 2013 roku. Nie należy się jednak spodziewać odrobienia strat, ponieważ tendencja spadkowa jest wyraźna.
Czytaj również: Opel Gliwice przygotowuje się do produkcji Astry V. Będą nowe zatrudnienia
Patrząc w przyszłość można mieć nadzieje na wzrosty poprzez dodatkowe zatrudnienia w Gliwicach (start produkcji V. generacji Astry – perspektywa wzrostu produkcji o 30-40 procent) i uruchomienie drugiej fabryki Volkswagena we Wrześni (planowana produkcja około 85 000 aut rocznie – start pod koniec 2016 roku).