Toyota GT86 zasłynęła jako jeden z najlepiej prowadzących się samochodów w swojej klasie. Jest lekka, ma korzystny rozkład masy, nisko położony środek ciężkości i jest intuicyjna w prowadzeniu. Inżynierom z Toyota Racing Development wciąż było mało, więc postanowili ulepszyć właściwości jezdne tylnonapędowego coupe. Samochód otrzymał sportowe amortyzatory Sachs, które zwiększyły pewność i precyzję prowadzenia oraz bardzo przyczepne opony Michelin Pilot Sport 4 o rozmiarze 215/40 R18.
Poprawiono również wytracanie prędkości, za które w GT86 TRD Special Edition odpowiadają hamulce Brembo. Przy kołach przedniej osi zamontowano 325-milimetrowe tarcze hamulcowe i czterotłoczkowe zaciski, zaś tylne mają 314 milimetrów średnicy i zaciski z dwoma tłoczkami.
Bardziej „przypakowana”
GT86 TRD Special Edition wyróżnia się nadwoziem, które pomalowano czarnym lakierem Raven. Auto otrzymało specjalny body kit opracowany przez Toyota Racing Development. Uwagę zwracają masywne zderzaki i progi, a także bardziej rozbudowany tylny dyfuzor. Osadzono w nim dwie końcówki wydechu wykończonego szczotkowanym aluminium z symbolem TRD. Całość zwieńcza wyraźnie zaznaczony spojler w stylu duck tail. Wyjątkowy charakter samochodu zdradza również duże logo z tyłu, kolorowe pasy w barwach tunera na boku nadwozia, a także niewielki znaczek TRD na przednim spojlerze.
Wyjątkowe wnętrze
Zmiany pojawiły się też we wnętrzu. Na czarnej tapicerce pojawiły się kontrastujące czerwone wstawki, które znajdziemy na boczkach kubełkowych foteli, sportowej kierownicy i podłokietnikach drzwi. Nie zabrakło też czerwonych pasów bezpieczeństwa. O pochodzeniu auta przypomina również logo TRD umieszczone na desce rozdzielczej tuż przed oczami pasażera.
Produkcję Toyoty GT86 TRD Special Edition ograniczono do jedynie 1 418 egzemplarzy, a auto wyceniono na 32 420 dolarów, czyli niecałe 120 tys. zł.