Te zmiany nie umkną nikomu. Jak na BMW, są więc całkiem wyraźne. Producent z Monachium zazwyczaj decydował się na drobne zabiegi odmładzające, jednak seria 5 została potraktowana wyjątkowo. Zmienił się cały przód, a drobne modyfikacje nie ominęły również tylnej części nadwozia, przez co seria 5 upodobniła się do innych nowości z gamy BMW. Ten lifting nie opiera się jedynie na zmianach wizualnych.
Sprawdź: To najmocniejsze seryjne BMW. Jak się z nim żyje? BMW M5 Competition - TEST, OPINIA, WIDEO
Dobra wiadomość jest taka, że V8 zostaje w ofercie. Benzynowy silnik pozostanie pod maską BMW M550i czyli 523-konnego wariantu. Nieznane są jeszcze losy wersji M550d. Zamiast diesli, BMW mocno promuje hybrydy i wprowadza zmiany do oferty zelektryfikowanych jednostek nowej piątki. O ile paleta silników wysokoprężnych (518d, 520d, 525d, 530d, 540d) pozostanie niezmieniona, tak napęd hybrydowy został poddany gruntownej modernizacji.
Taka elektryfikacja nam się podoba
Będąca już w ofercie odmiana 530e została wzmocniona do 292 KM, a bateria ma zapewniać większy zasięg. Sedan przejedzie na pełnym ładowaniu 67 km, a Touring ma mieć zasięg 58 km. Ciekawą nowością jest wprowadzenie do oferty hybrydy z rzędową szóstką. Wersja 545e xDrive ma dysponować mocą 394 KM i to właśnie tej odmiany jesteśmy bardzo ciekawi. W obu przypadkach, akumulatory zostały umieszczone pod tylną kanapą, by nie ograniczań przestrzeni w bagażniku.
Nowinki technologiczne
BMW serii 5 było wypchane elektronicznymi systemami i asystentami, dlatego upchnięcie większej liczby układów wspierających kierowcę było nie lada wyzwaniem. BMW ograniczyło zmiany do odświeżenia asystenta parkowania, który zapewne wzorem innych, nowych modeli będzie mógł cofać auto po własnym śladzie. Nowością będzie także inteligentny, głosowy asystent, któremu będziemy mogli nadać ksywkę i wołać go po niej, a także dostępny za dopłatą wideorejestrator umieszczony w lusterku wstecznym. To opcja dla tych, którzy woleliby jeździć z kamerką, ale nie chcą plątać się w kablach i jeździć z widocznym urządzeniem na wierzchu.
BMW serii 5 po liftingu - kiedy w salonach?
Odświeżone BMW trafi do salonów sprzedaży w drugiej połowie roku - najprawdopodobniej w lipcu. Na najmocniejsze wersje będziemy musieli poczekać, a wisienką na torcie będzie premiera odświeżonej M5, która nastąpi zapewne już w przyszłym roku.