Małe autka z mocnymi silnikami nie cieszą się zbyt wielkim popytem, ale mimo wszystko producenci chcą oferować klientom takie właśnie pojazdy. Opel Adam zaprojektowany w stylu retro, doczekał się odmiany z dopiskiem "S". Z zewnątrz studyjny "wojownik" praktycznie niczym nie różni się od konwencjonalnej wersji. Nad klapą bagażnika przytwierdzono spojler, osłonę chłodnicy i osłony bocznych lusterek wykonano z włókna węglowego, a zderzaki nieco poprawiono pod względem aerodynamicznym. Uzupełnieniem są wielkie 18-calowe alufelgi z oponami w rozmiarze 225/35 R 18.
Przeczytaj też: Opel Astra OPC Extreme: najszybsza Astra w historii
Bardzo dobre osiągi gwarantuje umieszczone pod maską, turbodoładowane, benzynowe serce o pojemności 1.4-litra. Jednostka zintegrowana z systemem Start/Stop generuje 150 KM mocy i 220 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z 6-stopniową manualną skrzynią biegów rozpędza Adam S potrafi się rozpędzić do prędkości 220 km/h. Z wytraceniem tej szybkości nie ma problemu dzięki wzmocnionemu układowi hamulcowemu. Zestaw o nazwie "S Red Brakes" składa się z wydajnych tarcz hamulcowych zamontowanych na obu osiach.
Świetna pozycja za kierownicą i trzymanie boczne zapewniają fotele Recaro Performance. Detale kabiny wykończono sportowymi akcentami dekoracyjnymi. Podsufitka może mieć sportową szachownicę, a zestaw zegarów przedstawia się trochę inaczej jak w serii. Na wyposażeniu znajdują się m.in.: światła do jazdy dziennej LED, automatyczna klimatyzacja, system multimedialny IntelliLink, czy przyciemniane tylne szyby.