Konstruktorzy Opla opracowali silniki tak, aby obok wzrostu mocy zapewnić wyższy moment obrotowy, a jednocześnie ograniczyć zużycie paliwa (w niektórych przypadkach nawet o 13 proc.) i obniżyć poziom emisji dwutlenku węgla. Wykorzystano w tym celu różne rozwiązania i technologie.
Przeczytaj koniecznie: TEST: Opel Isignia ecoFLEX - Ekokombinacja
Niektóre motory benzynowe z rodziny Twinport wyposażono w system podwójnych faz rozrządu. Sama natomiast technologia Twinport łączy w sobie zmienną kontrolę wałka rozrządu sterującego zaworami ssącymi oraz system recyrkulacji spalin, co zapewnia optymalne wykorzystanie paliwa.
To, że jednostki benzynowe mniej palą i zatruwają środowisko, jest także rezultatem zastosowania w nich nowej pompy oleju obniżającej wewnętrzne tarcie, termostatu o zmienionej charakterystyce ograniczającej czas rozgrzania motoru oraz świetlnego wskaźnika "wyższego biegu", który podpowiada kierowcy moment zmiany przełożenia, żeby jazda była jak najoszczędniejsza.
Wszystkie silniki benzynowe, jak również nowy silnik wysokoprężny 1,7 CDTI, spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 5. Ulepszono również motor 1,3 CDTI, który w trzydrzwiowym modelu ecoFLEX emituje zaledwie 98 g/km dwutlenku węgla.
Czytaj dalej >>>
W celu zapewnienia wyższego komfortu jazdy i lepszego prowadzenia auta konstruktorzy poprawili wszystkie najważniejsze podzespoły zawieszenia i układu kierowniczego. Modyfikacjom poddano amortyzatory, sprężyny, stabilizatory poprzeczne, tylną oś, układ elektrycznego wspomagania kierownicy oraz jego oprogramowanie. Na przykład tylna belka została obrócona o 20 stopni, tak aby część otwarta była jeszcze bardziej skierowana w dół. Pozycja ta zwiększa sztywność boczną belki, co pozwala tylnej części pojazdu na lepsze reagowanie na zmianę kierunku jazdy.
Z kolei widełki, na których umieszczono zębatkę kierowniczą, wykonano z materiału o mniejszym współczynniku tarcia. Ułatwia to samopowracanie kierownicy. Natomiast zmiana w oprogramowaniu układu wspomagania zwiększyła siłę wspomagania przy niewielkich ruchach kierownicą i moment obrotowy przy większych skrętach.
Obok udoskonalonych silników i podwozia najnowsza corsa zgodnie z filozofią marki oferuje kilka nowoczesnych rozwiązań przydatnych podczas eksploatacji auta. Należą do nich: halogenowe samoregulujące się reflektory przednie, podgrzewana kierownica, aktywne zagłówki przednie, układ ułatwiający ruszanie pod górę, panoramiczne okno dachowe czy też zintegrowany uchwyt rowerowy FlexFix typowy wyłącznie dla Opla.
Odświeżona corsa jest już dostępna w salonach sprzedaży. Za najtańszą trzydrzwiową wersję trzeba zapłacić 38 440 zł. Pięciodrzwiowa jest droższa o 1300 zł.