Sprężyny z tworzywa sztucznego już na pierwszy rzut oka wyglądają inaczej, niż ich stalowy odpowiednik. Mają jasnozieloną barwę, a średnica ich pręta jest zauważalnie większa. Jednocześnie sprężyna jest mniej "skręcona" od konwencjonalnej stalowej.
Przeczytaj też: Systemy operacyjne Android i iOS w samochodach Audi
Największa różnica tkwi jednak w masie. Element z włókna szklanego jest lżejszy aż o 40 procent. Przykładowo sprężyna stalowa w modelu klasy wyższej średniej waży blisko 2,7 kg, a odpowiednik z CRP o tych samych właściwościach ma ciężar 1,6 kg. Zastosowanie innowacyjnych sprężyn w tym przypadku zmniejszy więc masę pojazdu o 4,4 kg.
Warto zwrócić uwagę na to, że włókna szklane są wolne od korozji i jednocześnie odporne na uderzenia kamieniem czy wszelkie chemikalia np. środki do mycia felg. Oprócz tego, do produkcji sprężyn z CRP zużywa się o wiele mniej energii, niż do produkcji sprężyn stalowych.