Stylizacja nadwozia GLE 63 Coupe jest bardzo charakterystyczna i efektowna. Na froncie pojawia się osłona chłodnicy z chromowanym wykończeniem zarezerwowana dla najsilniejszych modeli. Zderzak zawiera głębokie czarne wloty powietrza, nadkola są poszerzone i skryją wielkie koła. Podstawowy wariant jest standardowo wyposażony w 21-calowe obręcze z lekkich stopów, a odmiana 63 S w felgi o średnicy 22 cali.
Sprawdź: Tym sedanem premium można jeździć za grosze. Mercedes-Benz Klasa A 180 d Limuzyna - TEST, OPINIA
Typowa estetyka Mercedes-AMG ma swoją kontynuację w kabinie GLE 63 Coupe, którą charakteryzuje sportowa atmosfera. Obite skórą nappa fotele zapewniają optymalne podparcie boczne i mają emblematy „AMG” na przednich oparciach. Wariant S dodatkowo wyróżniają szare pasy bezpieczeństwa i kontrastujące przeszycia siedzeń w kolorze srebrnoszarym. Standardowa specyfikacja obejmuje nastrojowe oświetlenie.
Elektryfikacji ciąg dalszy
4-litrowy silnik V8 biturbo wytwarza 571 KM, a w wersji 63 S 612 KM. W obu wariantach mocy silnik współpracuje z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost, który łączy rozrusznik i alternator w jeden mocny, kompaktowy silnik elektryczny zamontowany pomiędzy jednostką napędową a przekładnią. Dodatkowe, dostępne chwilowo 16 kW (22 KM) mocy plus 250 Nm momentu obrotowego zapewnia bardziej spontaniczną charakterystykę przy ruszaniu. Komponent ten zasila pokładową instalację elektryczną 48 V, jest wykorzystywany jako generator energii, a także pełni funkcje hybrydowe. Obejmują one funkcję „doładowania” (boost), rekuperację, przesunięcie punktu obciążenia i praktycznie niezauważalne ponowne uruchomienie silnika w ramach systemu start/stop.
Przeczytaj: Mercedes-Benz to najcenniejsza marka samochodów na świecie! Najnowszy ranking Global Brand Finance 500
W celu zwiększenia wydajności Mercedes-AMG wyposażył silnik V8 w funkcję dezaktywacji cylindrów. W zakresie częściowego obciążenia cylindry numer 2, 3, 5 i 8 są dezaktywowane, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa. Układ jest dostępny po wybraniu przez kierowcę programu jazdy Comfort,w szerokim zakresie prędkości obrotowych (od 1000 do 3250 obr./min).
W mocniejszym wariancie S 8-cylindrowa jednostka ma aktywne mocowania silnika. Pozwalają one pogodzić sprzeczne cele polegające na uzyskaniu możliwie miękkiego połączenia z układem napędowym w celu zapewnienia wysokiego komfortu i możliwie sztywnego połączenia dla optymalnej dynamiki jazdy. Aktywne mocowania bezstopniowo, błyskawicznie dostosowują swoją sztywność do aktualnych warunków jazdy. Skrzynia biegów SPEEDSHIFT TCT 9G z funkcją podwójnego wysprzęglenia została specjalnie dostosowana do wymagań silnika V8. Oprogramowanie pozwala na wyjątkowo krótkie czasy zmiany przełożeń i szybkie wielokrotne redukcje.
Stabilizacja przechyłów
Typowa dla AMG konfiguracja pod kątem uzyskania wysokiej dynamiki jazdy posiłkuje się aktywnym systemem stabilizacji przechyłów ACTIVE RIDE CONTROL, bazującym na instalacji 48 V. Starannie niweluje on ruchy nadwozia. Efekt: nawet podczas sportowej jazdy w obrębie limitu przyczepności prowadzenie jest precyzyjne i bezpośrednie. System wykorzystuje dwa niezależnie działające elektromechaniczne siłowniki na przedniej i tylnej osi, każdy ze zintegrowaną przekładnią planetarną. Poza zmniejszeniem przechyłów w zakrętach zwiększa on komfort podczas jazdy na wprost, równoważy bowiem ruchy powodowane przez nierówności po jednej stronie drogi. Na tle zwykłych układów hydraulicznych system wyróżnia niższa masa, a także znacznie szybsza reakcja – sterowanie AMG może dostosować status pojazdu do warunków w ciągu milisekund.
Siedem trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT: Comfort, Sport, Sport+, Individual, RACE (wyłącznie w wariancie S), Trail i Sand zapewnia zróżnicowane wrażenia z jazdy, z szeroką rozpiętością pomiędzy maksymalnym komfortem a zwinnym, sportowym charakterem. Tryby modyfikują kluczowe parametry pojazdu, takie jak reakcja silnika oraz praca skrzyni biegów, zawieszenia i układu kierowniczego.
Zawieszenie pneumatyczne
Standardowe zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ i adaptacyjna regulacja tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System) łączą zwinność i dynamikę jazdy z maksymalną trakcją oraz komfortem na co dzień. Charakterystykę tłumienia można modyfikować, korzystając z trzech programów: Comfort, Sport i Sport+.
Pisaliśmy: Ten pomysł się nie udał. Koniec Mercedesa Klasy X
GLE 63 Coupe i GLE 63 S Coupe są standardowo wyposażone w elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi, która redukuje poślizg wewnętrznego koła na zakrętach, zapewniając optymalną przyczepność i maksymalne bezpieczeństwo prowadzenia. Dzięki temu kierowca może wcześniej przyspieszyć na wyjściu z łuku.
Odpowiednio do swojej mocy i osiągów zainstalowano wysokowydajny układ hamulcowy z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami i tarczami 400x38 mm z przodu oraz 1-tłoczkowymi pływającymi zaciskami i tarczami 370x32 mm z tyłu. Wariant S charakteryzuje się czerwonymi zaciskami hamulcowymi, podczas gdy odmiana bazowa ma zaciski w kolorze szarym.
Dane techniczne
|
Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupe |
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupe |
---|---|---|
Silnik |
4.0 V8 biturbo |
4.0 V8 biturbo |
Pojemność skokowa |
3982 ccm |
3982 ccm |
Moc maksymalna |
420 kW (571 KM) przy 5750-6500 obr./min. |
450 kW (612 KM) przy 5750-6500 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy |
750 Nm przy 2250-5000 obr./min. |
850 Nm przy 2500-4500 obr./min. |
Układ napędowy |
Napęd 4x4 AMG Performance 4MATIC+ |
Napęd 4x4 AMG Performance 4MATIC+ |
Przekładnia |
AMG SPEEDSHIFT TCT 9G |
AMG SPEEDSHIFT TCT 9G |
Zużycie paliwa w cyklu łączonym |
11,5 l/100 km* |
11,5 l/100 km* |
Emisje CO2 w cyklu łączonym |
262 g/km* |
263 g/km* |
Przyspieszenie |
4,0 s |
3,8 s |
Prędkość maksymalna |
250 km/h |
280 km/h |
* Podane wartości zostały określone zgodnie z zalecaną metodą pomiarową. Są to „wartości CO2 NEDC”