Od trzech lat SsangYong przeprowadza odświeżenie całej swojej oferty produktowej. W ubiegłym roku poznaliśmy zupełnie nowego Rextona, a teraz przyszedł czas na pick-upa. Auto znane jako model Actyon Sports (lub Musso i Korando Sports na innych rynkach), teraz będzie na arenie międzynarodowej znane pod ujednoliconą nazwą Musso. Słowo to oznacza w języku koreańskim nosorożca, a swój wizerunek potężnego pojazdu dziedziczy po SUV-ie, który pod takim oznaczeniem był produkowany od lat 90-tych.
Solidna konstrukcja
Nowe Musso oparte jest na tej samej architekturze co nowy Rexton. W budowie zastosowano taką samą konstrukcję opartą na ramie, która gwarantuje wyjątkową wytrzymałość, doskonałe osiągi w terenie oraz bezpieczeństwo jazdy. Podobieństwo do Rextona łatwo odnaleźć także w wyglądzie nadwozia oraz wnętrza. Pas przedni pojazdu jest niemal identyczny, tak samo jak projekt deski rozdzielczej.
Przeczytaj również: TEST SsangYong Rexton G4 2.2 Diesel 7AT 4WD Sapphire: porządny skok jakościowy
Musso łączy pięciomiejscowy styl nadwozia ze skrzynią ładunkową o pojemności 1011 l. Ta kombinacja ciężarówki i samochodu osobowego oznacza, że Musso został tak zaprojektowany, by oferować jednocześnie wydajność, komfort i dużą wszechstronność ładunkową.
Wyposażenie samochodu obejmuje takie funkcje bezpieczeństwa, jak asystent zmiany pasa jazdy, sygnalizacja poprzecznego ruchu z tyłu oraz wykrywania martwego pola. Dostępna będzie w wykończeniu skóra Nappa, a w wyposażeniu system informacyjno-rozrywkowy z 9,2-calowym ekranem, obsługujący nawigację TomTom czy funkcje połączenia z telefonem Apple CarPlay, Android Auto oraz łączność Bluetooth. Czytelny zestaw wskaźników może zawierać kolorowy 7-calowym ekran LCD. Z przodu i z tyłu samochodu jest miejsce na kamery potrafiące monitorować przestrzeń 360° wokół pojazdu.
Mocny silnik i napęd 4x4
Musso napędzany jest tym samym silnikiem e-XDi220, jaki znajduje się w Rextonie. Wysokoprężny motor o pojemności 2.2 litra zapewnia maksymalną moc 181 KM (przy 4000 obr./min.) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm (przy 1400-2800 obr./min.). Auto będzie dostępne z 6-biegową manualną lub 6-biegową automatyczną skrzynią biegów Aisin.
Zobacz koniecznie: Zwiedziliśmy fabrykę SsangYong
Rozwiązania zastosowane w napędzie na 4 koła oparte zostały na wieloletnich doświadczeniach SsangYonga w tej dziedzinie. Dla osiągnięcia lepszej wydajności i oszczędności paliwowej w samochodzie zainstalowano dołączany napęd 4x4, w którym napędzane na stałe są koła tylne, zaś przednie zostają w razie potrzeby inteligentnie dołączone elektronicznie. Użytkownik może liczyć na blokadę mechanizmu różnicowego, zapewniającą lepszą trakcję na stromych i śliskich pochyłościach oraz zwiększoną zdolność holowania.
Europejski debiut przypadł podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Auto w maju trafi do sprzedaży w Europie i na całym świecie. Ceny pojazdu nie zostały jeszcze ujawnione. Wiemy jedynie, że oferta ma być bardzo atrakcyjna na tle konkurencji.
SsangYong Musso - DANE TECHNICZNE
.
Silnik | Diesel 2.2 | ||||||||||||
Napęd | 2WD | Dołączany 4WD | |||||||||||
Skrzynia biegów | 6MT | 6AT | 6MT | 6AT | |||||||||
Emisja | Euro 6 | Euro 6 | |||||||||||
Wymiary nadwozia |
Długość całkowita | mm | 5095 | ||||||||||
Szerokość całkowita | mm | 1950 | |||||||||||
Wysokość całkowita | mm | 1840 | |||||||||||
Rozstaw osi | mm | 3100 | |||||||||||
Rozstaw kół | Przód | mm | 1640 (235/70R17) | ||||||||||
Tył | mm | 1640 (235/70R17) | |||||||||||
Nawis | Przód | mm | 890 | ||||||||||
Tył | mm | 1105 | |||||||||||
Prześwit minimalny | mm | 215 (podłużny) | |||||||||||
Min. promień skrętu | m | 5,91 | |||||||||||
Masy | Masa całkowita | kg | 2830 | 2880 | |||||||||
Masa własna | kg | 1980~2077 | 1990~2092 | 2080~2177 | 2090~2192 | ||||||||
Maks. Masa przyczepy | Z hamulcami | kg | 2800 | 2800 | 2800 | 3000 | |||||||
Bez hamulców | kg | 750 | |||||||||||
Silnik | Paliwo | - | Diesel | ||||||||||
Bak | litry | 75 | |||||||||||
Pojemność skokowa silnika | cc | 2157 | |||||||||||
Średnica cylindra x skok | mm | 86,2 X 92,4 | |||||||||||
Stopień naprężania | - | 15,5:1 | |||||||||||
Liczba cylindrów | - | 4 w rzędzie | |||||||||||
Osiągi | Moc maksymalna | kW/rpm | 133,1 /4000 | ||||||||||
ps/rpm | 181 /4000 | ||||||||||||
Maks. moment obrotowy | Nm/rpm | 400 / 1400~2800 | |||||||||||
kg.m/rpm | 40,8 / 1400~2800 | ||||||||||||
Prędkość maksymalna | km/h | 195 | 185 | 195 | 185 | ||||||||
Zużycie paliwa | CO2 (cykl mieszany) | g/km | 199 | 218 | 211 | 226 | |||||||
Cykl mieszany | l/100km | 7,6 | 8,3 | 7,9 | 8,6 | ||||||||
W mieście | l/100km | 9,4 | 10,5 | 9,7 | 10,9 | ||||||||
Poza miastem | l/100km | 6,5 | 7 | 6,9 | 7,2 |