Od czerwca 2014 roku SsangYong prowadzi badania nad autem autonomicznym wspólnie z Koreańskim Instytutem Technik Motoryzacyjnych (KATECH). Owocem prac jest samochód samosterujący oparty o model SsangYong Korando C. Maszyna pozytywnie przechodzi testy m.in. na zmianę prędkości na prostej drodze, zakręcanie, unikanie przeszkód oraz innych. SsangYong dąży do wprowadzenia autonomicznego modelu na koreańskie drogi do roku 2020.
Przeczytaj: TEST SsangYong Tivoli 1.6 2WD 6AT: dogonić Europę
Przy okazji testów autonomicznego auta, SsangYong rozwija swój pojazd w pełni elektryczny. Jest nim SsangYong Tivoli EVR. Model ten powstał pierwotnie w ramach narodowego programu rządowego. Samochód napędza silnik elektryczny o mocy 80kW i zasilany jest akumulatorem litowo-polimerowym o pojemności 25kWh. Dzięki zastosowaniu technologii zwiększenia zasięgu pojazd może przejechać 400 km (przy prędkości maksymalnej 150 km/h). Dodatkowo, samochód przejechał 125 km wyłącznie w trybie elektrycznym. SsangYong planuje rozpoczęcie masowej produkcji model Tivoli EVR w roku 2019.