Druga generacja wyszła Rextonowi zdecydowanie na dobre. Odświeżono wygląd zewnętrzny, dzięki czemu dużo lepiej wpasowuje się we współczesne "kanony piękna" motoryzacyjnego. Choć nadal jest dużym i masywnym autem, wygląda zdecydowanie nowocześniej niż poprzednik. Nie zapomniano także o nowych technologiach, bez których trudno wyobrazić sobie bezpieczne auto XXI wieku. Na pokładzie znalazły się m.in. cztery kamery cofania dające widok auta z góry 360°, system Apple CarPlay/Android Auto, a także nawigacja HD wyświetlana na ekranie o przekątnej 9,2 cala (standard dla wersji Quartz i Sapphire, w bazowej wersji wyposażenia Crystal wymaga dopłaty 3 tys. zł).
Zobacz koniecznie: Zwiedziliśmy fabrykę SsangYong - GALERIA
Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa, Rexton też nie zawodzi i może się pochwalić choćby asystentem utrzymywania pasa ruchu z systemem monitorującym martwe pola, układem monitorującym przestrzeń przed pojazdem i ostrzegającym o ewentualnej kolizji (z układem autonomicznego awaryjnego hamowania) czy rozpoznawaniem znaków drogowych i ruchu poprzecznego za pojazdem, podczas wyjeżdżania z prostopadłego miejsca parkingowego.
Silniki
SsangYong Rexton będzie dostępny w dwóch wariantach silnikowych. Przedstawicielem jednostek z zapłonem iskrowym jest benzynowy turbodoładowany silnik o objętości skokowej 2 litrów, generujący moc 225 KM. Po stronie silników wysokoprężnych mamy diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 181 KM. Co ciekawe, tą jednostkę SsangYongowi dostarcza Mercedes. Bazowo oba silniki współpracują z 6-biegowymi przekładniami manualnymi, jednak za dopłatą 10 tys. zł wariant benzynowy może współpracować ze skrzynią automatyczną o 6 przełożeniach, a za 11 tys. zł diesel otrzyma 7-biegowy automat.
Siedmiomiejscowa terenówka z reduktorem?!
W wersji bazowej Rexton występuje w wersji pięcioosobowej, jednak za dopłatą 4 tys. zł możemy przekształcić go w auto zdolne zabrać na pokład 7 osób. Podstawowy Rexton posiada napęd tylko na jedną oś, jednak za 10 tys. zł możemy przekształcić go w czteronapędowego pogromcę bezdroży. A potencjał auta jest duży, ponieważ w skład opcjonalnego napędu 4x4 wchodzi także reduktor. Jest jednak mały haczyk – napęd na cztery koła nie jest przewidziany dla silnika benzynowego z manualną skrzynią biegów.
Cennik otwiera bazowa wersja wyposażenia Crystal z benzynowym dwulitrowym silnikiem i manualną skrzynią biegów, kwotą 109 900 zł. W skład wyposażenia standardowego wchodzą m.in. manualna klimatyzacja, tempomat, niektóre systemy bezpieczeństwa (np. układ awaryjnego hamowania i system ostrzegający przed potencjalną kolizją) a także skórzane obszycie kierownicy i lewarka zmiany biegów.
.
SsangYong Rexton G4 - polski cennik
.
silnik/wersja | Crystal | Quartz | Sapphire |
2.0 225 KM 2WD benzyna 6MT | 109 900 zł | 129 900 zł | 146 900 zł |
2.0 225 KM 2WD benzyna 6AT |
119 900 zł | 139 900 zł | 156 900 zł |
2.0 225 KM 4WD benzyna 6AT |
129 900 zł | 149 900 zł | 166 900 zł |
2.2 181 KM 2WD diesel 6MT | 129 900 zł | 149 900 zł | 166 900 zł |
2.2 181 KM 2WD diesel 7MT |
140 900 zł | 160 900 zł | 177 900 zł |
2.2 181 KM 4WD diesel 6MT | 139 900 zł | 159 900 zł | 176 900 zł |
2.2 181 KM 4WD diesel 7MT |
150 900 zł | 170 900 zł | 187 900 zł |