SsangYong SIV-2: zapowiedź nowego SUV-a wyższej klasy

2016-02-15 12:57

SsangYong po udanej premierze crossovera Tivoli, niebawem wprowadzi na światowe rynki powiększoną odmianę 7-osobową tego auta o nazwie XLV. Dodatkowo koreańska firma powoli szykuje nowego SUV-a, który w formie koncepcyjnej zostanie zapowiedziany już na zbliżających się targach motoryzacyjnych w Genewie.

Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie będzie miejscem premiery nowości marki SsangYong. Model XLV to wydłużona wersja Tivoli (+235 mm), cechująca się zwiększoną przestrzenią bagażową (720 litrów pojemności) i praktycznością. Celem producenta było stworzenie modelu wielofunkcyjnego i wielozadaniowego, dla jak najszerszej rzeszy klientów. Napęd tego samochodu będzie obejmował 1.6-litrowy silnik benzynowy oraz 1.6-litrowy motor wysokoprężny, a także ręczną skrzynię lub automatyczną 6-biegową przekładnię Aisin. Do wyboru będzie także napęd na przednie lub na cztery koła.

Przeczytaj: TEST SsangYong Tivoli 1.6 2WD 6AT: dogonić Europę

Kolejnym pojazdem debiutującym na szwajcarskiej wystawie będzie koncepcyjno-rozwojowy model o nazwie SIV-2. Auto jest projektem średniej wielkości SUV-a klasy wyższej. Jak podaje polski oddział marki, samochód ten w zamierzeniu twórców ma w przyszłości stać się strategicznym modelem SsangYonga. Pojazd posiada lekką konstrukcję, nisko położony środek ciężkości oraz system podwozia i zawieszenia, który może dalej być rozwijany w celu stworzenia alternatywnych modeli z wysoce wydajnymi napędami takimi jak HEV, PHEV czy EV, które stanowić będą odpowiedź SsangYonga na wyzwania przyszłości.

Koncepcyjny SIV-2 jest samochodem hybrydowym typu mild, napędzanym 1.5-litrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem współpracującym z silnikiem elektrycznym o mocy 10 kW oraz akumulatorem litowo-jonowym o produktywności energetycznej 500 Wh. Zestaw ten tworzy system hybrydowy typu mild napędzany prądem 48 V, który zapewnia cichą i wydajną jazdę przy obniżonym poziomie emisji CO2 i zupełnym brakiem hałasu w czasie korzystania z biegu jałowego i przy niskich prędkościach.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Nasi Partnerzy polecają