Koreański crossover został zaprezentowany parę lat temu, dlatego nadszedł czas na lifting. Zmiany w stylistyce zewnętrznej obejmują odmieniony przód z nowymi zderzakiem, innym grillem oraz lampami głównymi oraz przeciwmgielnymi wykonanymi w technologii LED. Również tył samochodu uległ zmianom. Pojawiły się inne lampy zespolone, przerysowany zderzak oraz pokrywa bagażnika z nowym przetłoczeniem. W ofercie na rok modelowy 2020 znajdują się również nowe wzory felg aluminiowych.
Zobacz także: TEST SsangYong Musso - miła niespodzianka - KLIKNIJ
Znacznie więcej zmian czeka we wnętrzu. Pojawił się zupełnie nowy i bardziej ergonomiczny kokpit, który wyposażony może być w 8- lub 9-calowy wyświetlacz Smart Audio na konsoli centralnej, obsługujący między innymi radio i nawigację. Nowością w Tivoli jest tzw. Blaze Cockpit, czyli kolorowy wyświetlacz wskaźników i komputera pokładowego o wielkości 10,25” obsługujący również nawigację. Nastrój we wnętrzu samochodu będzie można dostosować za pomocą dodatkowego oświetlenia Mood Light, które umożliwia dobór koloru oświetlenia do swojego stylu.
Z myślą o komforcie podróżujących zmianie uległy przednie fotele oraz zagłówki. Zmiany dotyczą również wyprofilowania foteli z tyłu, dzięki czemu zwiększeniu uległa ilość miejsca na kolana dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie.
Za komfortową łączność samochodu z urządzeniami mobilnymi odpowiada interfejs obsługujący systemy Android Auto i Apple CarPlay. W wyposażeniu pojawia się bezprzewodowa ładowarka telefonu, czy ogrzewane i wentylowane fotele przednie.
Istotna zmiana nastąpiła pod maską. Crossover otrzymał nowy silnik benzynowy GDI-T o pojemności 1.5 litra z turbodoładowaniem o mocy 163 KM i 280 Nm. Drugi motor to turbodoładowany silnik 1.6 e-XDI montowany we wcześniejszych wersjach, który przeszedł modyfikację. Moc silnika została zwiększona do 136 KM, a maksymalny moment obrotowy wzrósł do 324 Nm. Klienci decydujący się na zakup nowego Tivoli będą mieli do wyboru manualną lub automatyczną skrzynię biegów oraz dostępny opcjonalnie napęd 4WD.
Tivoli, tak jak w poprzednich wersjach ,pozostaje samochodem bardzo dobrze wyposażonym. Już w standardowej wersji posiada 6 poduszek powietrznych, a w kolejnych wersjach ilość poduszek wzrasta do 7 za sprawą dodatkowej kolanowej poduszki powietrznej kierowcy.
Zobacz koniecznie: Tak produkuje się auta w Korei. Zwiedziliśmy fabrykę samochodów SsangYong w Pyeongtaek - GALERIA
Do systemów poprawiających bezpieczeństwo oraz komfort jazdy, oprócz standardowego ESP należą: system autonomicznego hamowania (AEBS), asystent pasa ruchu (LDWS/LKAS), system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), aktywny system ochrony przed dachowaniem (ARP), alert sprawnego ruszania (FVSA), alert o niebezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu (SDA), system kontroli zjazdu ze wzniesienia (HDC), asystent ruszania na wzniesieniu (HSA), asystent informujący o zmęczniu kierowcy (DAA), tempomat, automatyczne przełączanie świateł mijania/drogowe (HBA), system ostrzegania o pojazdach w martwym polu lusterek bocznych (BSD).
Cena w Polsce
SsangYong Tivoli produkowany jest w Korei Południowej. Ceny w Polsce wersji benzynowej rozpoczynają się od 61 990 zł. Na diesla trzeba przygotować minimum 72 990 zł. Pierwsze samochody pojawią w salonach autoryzowanych dealerów w październiku.