Nowa odmiana Tivoli z silnikiem Diesla 1.6 litra, to jednostka spełniająca wyśrubowane unijne normy emisji euro 6. Osiąga moment obrotowy 300 Nm przy 1.500-2.500 obr./min., czyli w przedziale najczęściej występującym podczas jazdy. SsangYong liczy, że model ten przyciągnie więcej klientów do salonów, dzięki lepszej wydajności w kwestii zużycia paliwa.
Przeczytaj: TEST SsangYong Tivoli 1.6 2WD: nowicjusz w klasie
W samochodzie tym zamontowano 6-stopniową, automatyczną skrzynię biegów firmy AISIN, która cieszy się zaufaniem takich gigantów jak BMW, Toyota, Volkswagen czy Audi. Skrzynia manualna również będzie w ofercie. Napęd przekazywany jest na przód, a w przyszłości trafi też na cztery koła. W pierwszej kolejności napęd 4WD poszerzy jednak ofertę odmiany benzynowej (1.6 litra 128 KM i 160 Nm), która jest w Polsce sprzedawana od połowy czerwca 2014 r.
Sprawdź tu: SsangYong Tivoli - polski CENNIK nowego crossovera
Na rodzimym koreańskim rynku, nowy model Tivoli znalazł na siebie do czerwca tego roku dokładnie 18.524 nabywców. SsangYong liczy, że model ten doprowadzi do ożywienia zagranicznej sprzedaży. W marcu rozpoczął się eksport Tivoli do Europy i Ameryki Łacińskiej. Do czerwca firma sprzedała w eksporcie 24.390 pojazdów, z czego 8.481 to właśnie Tivoli.
SsangYong Tivoli z silnikiem wysokoprężnym pojawić się ma w Polsce po wakacjach.