Na MOP-ach przy drogach szybkiego ruchu, już wkrótce będzie można doładować auto elektryczne. Mowa o odcinkach dróg A4 (między Wrocławiem a Katowicami) i S8 (między Wrocławiem a Łodzią). Ogłoszony w lutym tego roku przetarg wyłonił dostawców infrastruktury w 10 z 13 planowanych punktów ładowania. Zajmą się tym następujące podmioty:
Zobacz także: Hybrydy i elektryki muszą warczeć jak auta spalinowe. Przepisy weszły w życie
Lokalizacja | Droga | Podmiot |
---|---|---|
MOP Guzew | S8 | Ekoenergetyka Polska Sp. z o.o. |
MOP Chojny | S8 | Konsorcjum Greenway Polska Sp. z o.o. oraz GreenWay Infrastrukture s.r.o. |
MOP Jonas Północ | S8 | Konsorcjum Magenta Grupa Tauron Sp. z o.o. oraz Tauron Dystrybucja Serwis S.A |
MOP Dąbrowa Wlk. | S8 | Konsorcjum Greenway Polska Sp. z o.o. oraz GreenWay Infrastrukture s.r.o. |
MOP Jonas Południe | S8 | Ekoenergetyka Polska Sp. z o.o. |
MOP Jankowice Wlk. | A4 | Konsorcjum Greenway Polska Sp. z o.o. oraz GreenWay Infrastrukture s.r.o. |
MOP Proboszczowice | A4 | Konsorcjum Greenway Polska Sp. z o.o. oraz GreenWay Infrastrukture s.r.o. |
MOP Krajków Południe | A4 | Konsorcjum Greenway Polska Sp. z o.o. oraz GreenWay Infrastrukture s.r.o. |
MOP Wierzbnik | A4 | Konsorcjum Magenta Grupa Tauron Sp. z o.o. oraz Tauron Dystrybucja Serwis S.A |
MOP Przysiecz | A4 | Konsorcjum Greenway Polska Sp. z o.o. oraz GreenWay Infrastrukture s.r.o. |
Dla punktów MOP Krajków Północ, MOP Prószków oraz MOP Chechło, GDDKiA nie podpisało umowy umowy ze względu na niezachowanie zasady naprzemienności punktów ładowania (zasada antymonopolowa „ABAB”). Oznacza to, że jeden podmiot nie może wydzierżawić lokalizacji następujących po sobie w danym kierunku drogi.
To ważny krok dla umożliwienia podróżowania po Polsce samochodami elektrycznymi, choć nie zmienia to faktu, że jak pisaliśmy niedawno, osiągnięcie ambitnych celów dotyczących liczby elektrycznych samochodów na polskich drogach i tak jest praktycznie niemożliwe.