Samochody elektryczne - stacja ładowania

i

Autor: Ekoenergetyka-Polska Stacja ładowania samochodów elektrycznych

Stacje do ładowania na A4 i S8 już wkrótce. GDDKiA podpisała umowy

2019-07-03 11:19

Na autostradzie A4 i drodze ekspresowej S8 pojawią się punkty ładowania aut elektrycznych. Znamy już dostawców stacji, które staną w dziesięciu punktach. Zostali oni wyłonieni w przetargu, który został ogłoszony w lutym tego roku.

Na MOP-ach przy drogach szybkiego ruchu, już wkrótce będzie można doładować auto elektryczne. Mowa o odcinkach dróg A4 (między Wrocławiem a Katowicami) i S8 (między Wrocławiem a Łodzią). Ogłoszony w lutym tego roku przetarg wyłonił dostawców infrastruktury w 10 z 13 planowanych punktów ładowania. Zajmą się tym następujące podmioty:

Zobacz także: Hybrydy i elektryki muszą warczeć jak auta spalinowe. Przepisy weszły w życie

Lokalizacja Droga Podmiot
MOP Guzew S8 Ekoenergetyka Polska Sp. z o.o.
MOP Chojny S8 Konsorcjum Greenway Polska Sp. z o.o. oraz GreenWay Infrastrukture s.r.o.
MOP Jonas Północ S8 Konsorcjum Magenta Grupa Tauron Sp. z o.o. oraz Tauron Dystrybucja Serwis S.A
MOP Dąbrowa Wlk. S8 Konsorcjum Greenway Polska Sp. z o.o. oraz GreenWay Infrastrukture s.r.o.
MOP Jonas Południe S8 Ekoenergetyka Polska Sp. z o.o.
MOP Jankowice Wlk. A4 Konsorcjum Greenway Polska Sp. z o.o. oraz GreenWay Infrastrukture s.r.o.
MOP Proboszczowice A4 Konsorcjum Greenway Polska Sp. z o.o. oraz GreenWay Infrastrukture s.r.o.
MOP Krajków Południe A4 Konsorcjum Greenway Polska Sp. z o.o. oraz GreenWay Infrastrukture s.r.o.
MOP Wierzbnik A4 Konsorcjum Magenta Grupa Tauron Sp. z o.o. oraz Tauron Dystrybucja Serwis S.A
MOP Przysiecz A4 Konsorcjum Greenway Polska Sp. z o.o. oraz GreenWay Infrastrukture s.r.o.

Dla punktów MOP Krajków Północ, MOP Prószków oraz MOP Chechło, GDDKiA nie podpisało umowy umowy ze względu na niezachowanie zasady naprzemienności punktów ładowania (zasada antymonopolowa „ABAB”). Oznacza to, że jeden podmiot nie może wydzierżawić lokalizacji następujących po sobie w danym kierunku drogi.

To ważny krok dla umożliwienia podróżowania po Polsce samochodami elektrycznymi, choć nie zmienia to faktu, że jak pisaliśmy niedawno, osiągnięcie ambitnych celów dotyczących liczby elektrycznych samochodów na polskich drogach i tak jest praktycznie niemożliwe.