Subaru BRZ jest bratem bliźniakiem Toyoty GT86. Seryjnie auto oferowane jest z 2-litrowym silnikiem typu boxer, który generuje 200 KM i 205 Nm momentu obrotowego. W Japonii można kupić odmianę STI, jednak ta oferuje zaledwie 230 KM. Teraz pokazane światu zostało Subaru BRZ STI Concept. I tutaj z silnikiem jest dużo ciekawiej.
Zobacz też: TEST Toyota GT86 2.0 Boxer TRD: w małym ciele wielki duch
Bowiem, pod maską koncepcyjnego auta pracuje jednostka zapożyczona z odmiany wyścigowej Super GT. Jest to również 2-litrowy benzyniak, lecz wspomagany doładowaniem. Na koła trafia aż 350 KM i 325 Nm momentu obrotowego. Dodatkowo w układ jezdny wjechały amortyzatory Bilsteina, sprężyny STI, a układ hamulcowy otrzymał nawiercane tarcze hamulcowe.
Nie przegap: Subaru Outback piątej generacji już w Europie
Poprawiono również pakiet aerodynamiczny, który poprawia wygląd auta. Subaru BRZ STI Concept posiada kilka nakładek z włókna węglowego. W oczy rzucają się przede wszystkim przestylizowany zderzak przedni, duża lotka na klapie bagażnika oraz ogromny dyfuzor z podwójną końcówką układu wydechowego.
Aż szkoda, że Japończycy nie chcą wprowadzić Subaru BRZ STI Concept do sprzedaży.