Nowe Subaru Impreza to auto o zupełnie nowej konstrukcji. Zbudowano ją na nowej platformie SGP (Subaru Global Platform), na bazie której będą powstawały kolejne generacje samochodów Subaru. Nowa konstrukcja zapewnia jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa pasywnego, jednocześnie umożliwiając bardziej precyzyjne i komfortowe prowadzenie. Dodatkowo środek ciężkości obniżono o 5 mm, a całość znacznie usztywniono, co pozytywnie przekłada się na prowadzenie pojazdu.
Auto urosło w stosunku do poprzednika we wszystkich płaszczyznach. Dzięki temu w kabinie udało się wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów. Dodatkowo blok silnika ma bardziej płaski profil i umieszczono go niżej w komorze silnikowej. Skutkiem tego cały samochód jest stabilniej wyważony, a zatem mniej poddaje się bocznym przechyłom niż auta o typowej konstrukcji.
Zobacz: Nowe Subaru Impreza. Co o nim wiemy?
Marka Subaru bardzo ceni bezpieczeństwo swoich klientów. W Imprezie MY18 znalazło się wiele systemów wspierających kierowcę, m.in. ABS, ESP, system kamer EyeSight, adaptacyjny tempomat czy system autonomicznego hamowania awaryjnego. Za precyzyjne prowadzenie odpowiada też układ wektorowania momentu obrotowego na tylnej osi.
Początkowo Subaru Impreza będzie oferowana z dwulitrowym silnikiem 2.0 Boxer o mocy 156 KM. Napęd będzie oczywiście przekazywany na cztery koła, za pośrednictwem bezstopniowej przekładni CVT Lineartronic. Wszyscy, który obawiają się nieznośnego "jazgotu" tego typu przekładni, mogą jednak spać spokojnie. Technologia Lineartronic symuluje kolejne przełożenia, dzięki czemu prawdopodobnie ledwo odczujemy, że nie współpracuje z nami typowy automat. Z czasem do oferty trafi 117-konna jednostka o objętości skokowej 1.6 litra. Póki co cennik Imprezy z dwulitrowym motorem otwiera kwota 105 309 zł.
.
Polski cennik Subaru Impreza MY18:
.
Silnik / wersja | Comfort | Exclusive | Sport |
2.0 Boxer 156 KM CVT | 24 900 euro / 105 309 zł | 26 500 euro / 112 076 zł | 28 900 euro / 122 226 zł |