Masywna sylwetka kombi delikatnie wysmuklała w porównaniu z poprzednikiem. Złagodniało także wnętrze, które ma zgrabniejszy panel centralny i poprawione materiały wykończeniowe. Doszedł zaawansowany system infotainment z panelem dotykowym, wielofunkcyjna kierownica i kilka nowych systemów poprawiających bezpieczeństwo czynne i bierne. Bagażnik urósł z 490 l do 512 litrów.
Zobacz też: Nowa Toyota Avensis: poprawiony wygląd i wnętrze plus nowe silnik
Outback w standardzie ma montowy stały napęd wszystkich kół AWD i system Active Torque Vectoring. Podstawową jednostką w gamie jest 2.5 litrowy silnik benzynowy typu boxer o mocy 175 KM i momencie obrotowym 235 Nm. Oprócz niego jest wysokoprężny motor o pojemność 2.0. Turbodiesel generuje 150 KM i 350 Nm i da się go połączyć z manualną lub z automatyczną bezstopniową skrzynią biegów. Wersja benzynowa 2.5i oferowana jest tylko z automatem CVT.
Piąta generacja Subaru Outback ma już swój polski cennik. Duże uterenowione kombi z Japonii, z napędem wszystkich czterech kół startuje od kwoty 34 400 euro (w przeliczeniu na polską walutę to 151 000 zł).