Japoński motocykl swoją nazwę zawdzięcza również japońskiej białej broni. Miecz Katana jest urzekająco piękny i pociągający, gdy się nim włada. Ta broń, będąca uosobieniem doskonałego rzemiosła, łączy japońską estetykę z precyzją wykonania. Motocykl Katana symbolizuje zaangażowanie Suzuki w kunszt rzemieślniczy.
Wykuty do perfekcji i wypolerowany do ostatecznego lśnienia. Tak Suzuki opisuje swoją najnowszą maszynę. Motocykl ten został stworzony, aby zapewnić maksymalną kontrolę i optymalną wydajność. Suzuki Katana to nowe wcielenie legendy. Nie zabrakło w nim ostrych linii i krawędzi podkreślających smukłość nadwozia. Do napędu posłużył przyjazny kierowców silnik o mocy 150 KM.
Reflektory LED i przednie światła LED podkreślają ostre linie osłony, która pokrywa panel przyrządów. Eleganckie dwukolorowe siedzenie jest wygodne, a biegnący przez nie pas zapewnia pasażerowi bezpieczny chwyt. Tylne światło ma wyrazisty wzór, a tylna osłona koła wyprowadzona z wahacza uzupełnia czysty, kompaktowy i ostry wygląd tylnej części motocykla. Dopełnieniem całości jest czarny tłumik wydechu.
Sercem potężnej mocy katany jest niestandardowa (ze względu na długi skok tłoka) wersja znanego rzędowego, czterocylindrowego silnika 999 cm3 z wtryskiem paliwa, który sprawdził się po raz pierwszy w modelu GSX-R1000 z lat 2005-2008. Szeroki zakres momentu obrotowego łączy się z nową regulacją przepustnicy, która zapewnia płynną dostawę mocy. Wykorzystanie tej mocy na drodze w kontrolowany i skuteczny sposób możliwe jest dzięki zastosowaniu sprzęgła ograniczającego wsteczny moment obrotowy, trzystopniowemu systemowi kontroli trakcji Suzuki i nowym, bezdętkowym oponom, zaprojektowanym specjalnie dla Katany. Hamulce tarczowe FUJICO z przednimi zaciskami hamulcowymi Brembo i systemem ABS zapewniają bezpieczeństwo i łatwą do kontrolowania siłę hamowania.