Auto nawiązuje do zaprezentowanego podczas zeszłorocznego Salonu Samochodowego w Frankfurcie koncepcyjnego iV-4. Vitara cechuje się mocno odświeżonym designem łącznie z tym, że z tylnej klapy bagażnika, która teraz otwiera się standardowo do góry, wyleciało koło zapasowe. Nowe Suzuki ma mierzyć 4175 mm długości, 1775 mm szerokości, 1610 mm wysokości, rozstaw osi 2500 mm a prześwit 185 mm. Przestrzeń bagażowa to 375 l.
Przeczytaj też: Nowe Suzuki Vitara 2015: mamy pierwsze ZDJĘCIE i WIDEO japońskiej terenówki
Do napędu kolejnej generacji Suzuki Vitary ma służyć jeden z dwóch silników o pojemności 1.6 l. Benzynowy generuje 120 KM i 156 Nm momentu obrotowego. Tyle samo ma diesel jednak maksymalny moment jest tam większy - 320 Nm. Standardowo napędzane będą koła przednie. Układ dołączający elektronicznie oś tylną ALLGRIP jest opcjonalny i trzeba dodatkowo za niego dopłacić. Diesel ma współpracować z 6-biegową przekładnią manualną lub 6-biegowym automatem. Do benzyniaka montowana ma być 5-biegowa ręczna skrzynia.
Suzuki Vitara ma pojawić się w sprzedaży w przyszłym roku.