Czasy się zmieniają, producenci samochodów dostosowują swoje produkty do coraz bardziej rygorystycznych norm i niemal wszędzie obserwuje się specyficzny downsizing. Nawet Japończycy słynący z tworzenia wysokoobrotowych wolnossących silników, nie potrafią się już oprzeć się temu trendowi, a najświeższy przykład to Suzuki Vitara S.
Czytaj: TEST Suzuki Vitara vs. Nissan Qashqai: kompakty na szczudłach
Nowy silnik 1.4 Boosterjet to układ z bezpośrednim wtryskiem benzyny i turbodoładowaniem. Generowana moc wynosi 140 KM i 220 Nm. To dokładnie o 20 KM i 64 Nm więcej w porównaniu z wolnossącym silnikiem 1.6 VVT. Silnik ten występuje zarówno w odmianie z napędem na przód, jak i z napędem All-Grip 4x4. Zużycie paliwa zostało obliczone średnio na 5,4 l/100 km, a w mieście ma wynosić 6,3 l/100 km.
Suzuki Vitara S wyróżnia się pod względem stylistycznym innym grillem. Również we wnętrzu zagościły indywidualne dla tej odmiany detale. Sa to m.in. czerwone akcenty wykończenia, jak np. czerwone pierścienie wlotów wentylacyjnych na desce rozdzielczej, a także sportowe koło kierownicy z czerwonym ściegiem ozdobnym. Vitara S została oparta o najwyższy poziom wyposażenia. Auto ma m.in.: światła do jazdy dziennej w technologii LED, skórzano-zamszową tapicerkę siedzeń, system Radar Brake Support, adaptacyjny tempomat.
.
Suzuki Vitara - polski cennik
.
silnik |
wersja |
cena |
1.6 VVT 5 M/T 2WD |
Comfort | 61 900 zł |
1.6 VVT 5 M/T 2WD |
Premium | 68 900 zł |
1.6 VVT 5 M/T 2WD |
XLED | 78 900 zł |
1.6 VVT 5 M/T 4WD | Comfort | 69 900 zł |
1.6 VVT 5 M/T 4WD |
Premium | 78 900 zł |
1.6 VVT 5 M/T 4WD |
XLED | 88 900 zł |
1.6 VVT 5 M/T (dach panoramiczny) 4WD |
XLED | 92 900 zł |
1.4 BOOSTERJET A-Stop 6 M/T 2WD | S | 85 900 zł |
1.4 BOOSTERJET A-Stop 6 A/T 2WD | S | 92 900 zł |
1.4 BOOSTERJET A-Stop 6 M/T ALLGRIP 4WD | S | 95 900 zł |
1.4 BOOSTERJET A-Stop 6 A/T ALLGRIP 4WD |
S | 102 900 zł |