Najnowsza generacja japońskiego auta jest dużo mniejsza od poprzednika. Vitara mierzy 4175 mm długości, 1775 mm szerokości i 1610 mm wysokości. Rozstaw osi to 2500 mm, a prześwit wynosi 185 mm. Przestrzeń bagażowa to niewielkie jak na SUV-a 375 l.
Zobacz też: Atrakcyjniejsza i lepiej wyposażona Kia Picanto po liftingu - GALERIA
Do napędu kolejnej generacji Suzuki Vitary służy jeden z dwóch silników o pojemności 1.6 litra. Benzynowy generuje 120 KM i 156 Nm. Diesel 1.6 DDiS także dostarcza 120 KM, ale maksymalny moment obrotowy to już 320 Nm. Standardowo napędzane są koła przednie. Układ dołączający elektronicznie oś tylną ALLGRIP jest opcjonalny i trzeba dodatkowo za niego dopłacić. Diesel ma współpracować z 6-biegową przekładnią manualną lub 6-biegowym automatem. Do motory benzynowego przewidziano 5-biegową ręczną skrzynię.
W Polsce auto kupić można w jednej z trzech wersji: Comfort, Premium i XLED. Ceny w Polsce startuję od 61 900 zł za podstawową wersję Comfort. Za samochód w najtańszej odmianie 4x4 trzeba zapłacić od 69 900 zł.