Toyota od 20 lat wprowadza na rynki całego świata kolejne modele hybrydowe z różnych segmentów. Firma sprzedała dotąd ponad 11 milionów hybryd w 90 krajach, w tym 1,5 mln w Europie. Dlatego trzecia generacja Aurisa, modelu który spopularyzował napęd hybrydowy w na Starym Kontynencie, będzie miała w swojej gamie aż dwa układy hybrydowe.
180-konna hybryda
Obecnie nowy Auris będzie dostępny tylko z jednym silnikiem konwencjonalnym – turbodoładowaną jednostką benzynową 1.2 o mocy 116 KM, a także z dotychczasowym napędem hybrydowym z silnikiem 1.8 l o łącznej mocy 122 KM oraz zupełnie nowym układem hybrydowym 2.0 l o mocy 180 KM.
Zobacz: Nadjeżdża Toyota Auris trzeciej generacji
Napęd hybrydowy 1.8 l, który zadebiutował dwa lata temu wraz z Priusem 4. generacji, jest cichy, intuicyjny i zapewnia dynamiczną jazdę. Wydajny układ z dwoma silnikami elektrycznymi i systemem odzyskiwania energii z hamowania obniża zużycie paliwa i koszty użytkowania bez potrzeby ładowania baterii hybrydowej z gniazdka. Nowy Auris Hybrid może poruszać się w miejskich warunkach na samym silniku elektrycznym przez ponad 50% czasu jazdy, co przekłada się na wyjątkową oszczędność i niską emisję spalin.
Toyota New Global Architecture
TNGA to nowoczesna architektura, w której już niedługo będą powstawały wszystkie samochody i napędy Toyoty. Jej inauguracja w 2015 roku stanowiła rewolucję w sposobie projektowania, rozwijania i produkcji samochodów.
Zobacz TEST: Toyota Auris Touring Sports - dużo zmian na lepsze
TNGA wprowadza nowe wytyczne w kwestii opracowywania części i ich mocowania na platformie, co znacznie ułatwia projektowanie kolejnych modeli. Architektura ta nakłada na inżynierów ścisłe zasady w kwestii elementów i podzespołów niewidocznych z zewnątrz, aby projektanci mogli cieszyć się dużą swobodą przy opracowywaniu designu nadwozia.
Nowy design
Nowy Auris wygląda znacznie bardziej futurystycznie od poprzednika. Nisko poprowadzona maska i ciekawie "podwinięte" reflektory LED, nadają mu nowoczesny wyraz. Auto ma niżej położony środek ciężkości co w połączeniu z wielowahaczowym zawieszeniem oraz bardziej stabilnym nadwoziem, ma pozytywnie wpłynąć na prowadzenie. Samochód ma prowadzić się pewniej i stabilniej bez rezygnacji z komfortu jazdy.
Nowy Auris jest o 25 mm niższy i o 40 mm dłuższy niż poprzedni model, głównie za sprawą większego rozstawu osi. Ma przy tym bardziej dynamiczny, atrakcyjniejszy design, a położenie maski jest niższe aż o 47 mm, a przednią szybę nachylono o 14 stopni bardziej niż w poprzedniku. W rezultacie nowy model ma bardziej opływowy kształt. Spojler dachowy jest standardowo montowany we wszystkich wersjach wyposażenia.