Porsche Mission E Cross Turismo mierzy 4,95 m długości, ma napęd na cztery koła i 800-woltową instalację przygotowaną do podłączania do sieci szybkiego ładowania.
Elektryczny atleta Porsche
Dwa silniki elektryczne z magnesami trwałymi o mocy systemowej ponad 600 KM (440 kW) zapewniają Mission E Cross Turismo przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 3,5 s, a od 100 do 200 km/h – w niespełna 12 s. Co więcej, osiągi idą tu w parze ze stałym dopływem siły napędowej, niespotykanym wśród aut elektrycznych. Wielokrotne, następujące po sobie przyspieszanie nie wiąże się z ograniczeniem wydajności.
Zobacz: Nowe Porsche 911 GT3 RS - mocarz bez doładowania
"Mission E Cross Turismo demonstruje sposób, w jaki wyobrażamy sobie całkowicie elektryczną przyszłość. W unikalnym stylu łączy sportowy charakter z praktycznością na co dzień. Nasz samochód będzie szybki na drodze, ale będzie też można go szybko naładować i korzystać z jego osiągów raz za razem" – mówi Oliver Blume, prezes Porsche AG.
Gotowy do wyjechania na drogi prototyp Mission E Cross Turismo jest kontynuacją studium Mission E, zaprezentowanego przez Porsche podczas międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie (IAA) w 2015 r. Seryjny model na bazie tego pojazdu będzie miał swoją premierę w przyszłym roku.