Toyota przoduje w produkcji hybryd, a konsumenci coraz chętniej decydują się na tego typu układ napędowy. 31% wszystkich sprzedanych w Europie samochodów tej marki wykorzystuje silniki elektryczne do wspomagania jednostki spalinowej, z czego ten współczynnik wynosi 41% w krajach zachodnich.
Przeczytaj o naszych pierwszych wrażeniach: Toyota C-HR Hybrid: randka z crossoverem
To oznacza, że w porównaniu do zeszłorocznego okresu styczeń – sierpień wzrost wyniósł 45%. W ofercie Toyoty znaleźć można Priusa oraz hybrydowe wersje Aurisa, RAV4 oraz małego Yarisa.
Nie próżnuje również Lexus – 61% sprzedanych aut tej marki to właśnie hybrydy, a w krajach Europy Zachodniej to aż 98% pojazdów wyjeżdżających z salonu.
Koncern planuje wprowadzić w najbliższych dniach elektryzującego C-HR, Priusa Plug-In (z wtyczką do ładowania) oraz zdumiewające coupe – Lexusa Lc 500h.
Zamówienia na model C-HR przekroczyły najśmielsze oczekiwania, a 70% światowej sprzedaży to właśnie wersja hybrydowa. W samym tylko wrześniu klienci w Polsce kupili 750 sztuk C-HR.