Projekt stylistyki Meluzyny jest gotowy już od jakiegoś czasu, ale prace nad mechaniką auta cały czas trwają. Osobowego pojazdu przeznaczonego do produkcji nie zobaczymy jeszcze długo. Proces przygotowania pojazdu jest mocno skomplikowany, dlatego firmie AK Motor Polska zajmującej się Meluzyną, o wiele łatwiej było najpierw stworzyć prototyp sportowy, oparty o podzespoły zupełnie innego samochodu.
Zobacz: Kryterium Asów Karowa 2015 - fotorelacja SuperAuto24.pl
Meluzyna w sportowej odmianie R powstała w ekspresowym tempie zaledwie trzech miesięcy. Budową zajęła się firma Proto Cars reprezentowana przez kierowcę rajdowego Pawła Dytko. Twórcy skonstruowali od podstaw szkielet, który został obudowany karoserią wykonaną z tworzyw sztucznych. Mechanikę wykorzystano z Mitsubishi Lancera Evo IX i Evo X. Gotowa odmiana rajdowa waży niewiele ponad 1000 kg i ma napęd na cztery koła. Silnik o pojemności 2-litrów z turbodoładowaniem rozwija moc 400 KM, przyspiesza w około 4 s do "setki" i rozpędza się do 200 km/h.
Co ciekawe, już w 2016 roku firma AK Motor Polska rozpocznie przyjmowanie zamówień na sportową Meluzynę R. Auta będą budowane według indywidualnych wytycznych, w zależności od potrzeb klientów i rodzaju sportu, w jakim pojazd będzie wykorzystywany. Przykładowe ceny poznamy już niebawem.
WIDEO - tak jeździ Syrena Meluzyna R