Volkswagen pokazuje, że zamierza być królem w klasie kompaktowych hot-hatchy. Niemcy ujawnili plany wprowadzenia do produkcji ekstremalnej odmiany swojego kompaktu - Golfa R 400. Dni "standardowej" wersji R jako najmocniejszego Golfa są już policzone. W jego oparciu powstanie supersportowa odmiana mająca moc 400 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Producent nie podał jeszcze, jaką pojemność będzie miała jednostka napędowa.
Seryjny Golf R potrzebuje 4,9 s do pierwszej "setki", co jest doskonałym wynikiem. Potężny Golf R 400 wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię DSG będzie o całą sekundę szybszy. Zapowiadana prędkość maksymalna to imponujące 282 km/h.
Przeczytaj też: Volkswagen Golf świętuje - to już 40 lat hitu z Niemiec!
Poza zmianą napędu, R 400 otrzyma zmodyfikowany bodykit z szerszymi nadkolami, muskularnymi zderzakami, a także większymi obręczami kół. Bardzo prawdopodobne, że auto zostanie wyposażone w dach wykonany z włókna węglowego, co pozwoli na obniżenie środka ciężkości. Odchudzenie kabiny i szerokie zastosowanie lekkich kompozytów ma zaowocować masą własną wynoszącą poniżej 1400 kg.
Koncepcyjny Volkswagen Golf siódmej generacji w odmianie R 400 zadebiutuje na azjatyckim Salonie samochodowym w Pekinie.