Via Baltica, droga S61, obwodnica Łomży

i

Autor: GDDKiA Via Baltica, droga S61, obwodnica Łomży

Szlak Via Baltica coraz dłuższy – powstaje obwodnica Łomży

2017-12-22 12:40

Kolejny fragment trasy Via Baltica od 21 grudnia jest w realizacji. Obwodnica Łomży niedługo nabierze kształtów. Kiedy pojedziemy nowym odcinkiem drogi S61?

Prace, które ruszyły tuż przed świętami Bożego Narodzenia, obejmą część obwodnicy Łomży, czyli odcinek przyszłej drogi ekspresowej S61 między węzłami Łomża Południe i Łomża Zachód.

"Podpisana umowa na budowę 7-kilometrowego fragmentu obwodnicy Łomży, to nie tylko gwarancja powstania całej, 20-kilometrowej obwodnicy tego miasta, ale też kolejny etap faktycznej realizacji drogi ekspresowej S61, czyli Via Baltici od Ostrowi Mazowieckiej aż po granicę z Litwą" powiedział minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk.

Zobacz: Szlak Via Baltica. Będzie kolejny odcinek trasy S61

Odcinek zrealizuje firma Mota Engil Central Europe SA, która złożyła najkorzystniejszą ofertę. Suma jaką pochłonie rozbudowa szlaku Via Baltica wynosi ponad 218,1 mln zł. Wykonawca ma wybudować ponad 7 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 oraz węzeł Łomża Południe i wychodzący z niego 9-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 63 w kierunku Zambrowa.

Kiedy pojedziemy obwodnicą?

Realizację zadania rozplanowano na 31 miesięcy przy wyłączeniu okresów zimowych w tracie budowy. To oznacza, że wykonawca powinien zaprojektować trasę i uzyskać decyzję ZRID w ciągu pierwszych 15 miesięcy, a w kolejnych 16 miesiącach zrealizować prace budowlane oraz uzyskać pozwolenia na użytkowanie.

Budowa S61 od węzła Łomża Południe (z węzłem) do węzła Łomża Zachód (bez węzła) obejmie powstanie drogi dwupasmowej dwujezdniowej, o szerokości pasa 3,5 metra z 2,5-metrowymi pasami awaryjnymi. Jezdnie będą oddzielone 5-cio metrowym pasem zieleni.

Nawierzchnia o grubości 27 centymetrów zostanie wykonana z betonu cementowego i będzie w stanie przenieść obciążenie do 115 kN/oś. Prace budowlane obejmą też budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej, kanałów technologicznych, systemu zarządzania ruchem, ekranów akustycznych, zbiorników retencyjnych oraz ogrodzenia całego odcinka drogi ekspresowej. Powstanie także jeden most, 14 wiaduktów oraz przejście dla zwierząt.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku