W realizacji, w trybie projektuj i buduj, jest blisko 130-kilometrowy odcinek S19 pomiędzy Lublinem (woj. lubelskie) i Sokołowem Małopolskim (woj. podkarpackie). Budowę podzielono na 12. odcinków, po sześć w województwie lubelskim i podkarpackim. Umowę na realizację trzech pierwszych odcinków podpisano 30 października 2017 r., a na ostatni 21 grudnia 2018 r. Dla czterech odcinków w woj. lubelskim wydano już decyzje ZRID, kolejne dwie spodziewane są wkrótce. Na terenie województwa podkarpackiego w procedowaniu są cztery wnioski o wydanie ZRID, a dla dwóch odcinków przygotowywana jest dokumentacja niezbędna do złożenia wniosku.
Sprawdź: Nieprawidłowości w GDDKiA? Raport NIK wykazuje brak rzetelnych danych
Z pierwszych odcinków kierowcy powinni skorzystać w połowie 2021 r. a z całej trasy pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim w połowie 2022 r. Tym samym Rzeszów poprzez Lublin połączy się drogą ekspresową z Warszawą.
Z Warszawy do Rzeszowa w niespełna 3 godziny
Obecnie kierowcy jadący z Lublina do Rzeszowa korzystają z odcinków S19 na obwodnicy Lublina (ok. 10 km pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik) oraz ok. 19 km pomiędzy Sokołowem Małopolskim a węzłem Rzeszów Wschód na skrzyżowaniu z autostradą A4.
Przeczytaj też: Droga ekspresowa S17 dłuższa o kolejne 30 km. Coraz lepsze połączenie Warszawy z Lublinem
Po ukończeniu realizowanych obecnie odcinków blisko 160 km trasy pomiędzy węzłami Rzeszów Wschód i Lublin Sławinek będzie można przejechać zgodnie z przepisami w około 90 minut. Kolejne 70 minut potrwa przejazd ok. 140 km S17 do węzła Zakręt pod Warszawą. W efekcie na trasie z Rzeszowa do Warszawy kierowcy zaoszczędzą co najmniej godzinę.
KLIKNIJ na MAPĘ aby ją POWIĘKSZYĆ