Być może Volvo musiało zawzięcie walczyć o klienta na rynkach Europy, lecz zawsze mogło liczyć na szwedzkich kierowców. Od 1963 roku produkty tej marki zajmowały pierwsze miejsca w wynikach sprzedaży nowych aut w Szwecji, przez co firma może się dziś pochwalić udziałem w rodzinnym rynku na poziomie aż 21,5%.
Zobacz też: TEST Volvo V90 D5 AWD Polestar Inscription
Nadszedł jednak koniec sielanki. Jak twierdzi BBC, w tym roku aż 5,9% wszystkich nowych aut, które wyjechały z salonów, były Volkswagenami Golfami. Najlepiej sprzedające się Volvo odpowiedzialne było za 5,7% wszystkich rejestracji. Co ciekawe jeszcze w 1962 roku Szwedzi faworyzowali... Volkswagena Garbusa!
Oczywiście Volvo dalej będzie najczęściej spotykanym autem w Szwecji, lecz jest to wyraźny znak dla producenta, ze doświadczona na rynku gama wymaga już dużej aktualizacji. Podjęto już pracę nad tym zagadnieniem: większość nowych aut spod znaku Volvo produkowane będzie w Chinach.
Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku
/źródło wideo: x-news/